نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2881
-
الف
+

نقد و بررسی انیمیشن «آخرین داستان» در شبکه آی فیلم 2

انیمیشن «آخرین داستان» به کارگردانی و نویسندگی «اشکان رهگذر» در برنامه سینما آی فیلم شبکه آی فیلم2 مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

به گزارش آی فیلم 2 ، انیمیشن «آخرین داستان» به کارگردانی و نویسندگی «اشکان رهگذر» شنبه 7 جدی(دی) ساعت 19:45 به وقت تهران ، 20:45 به وقت کابل و 21:15 به وقت دوشنبه تاجیکستان در برنامه سینما آی فیلم شبکه آی فیلم2 مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

«آخرین داستان» برداشتی آزاد از حکایت «ضحاک» در شاهنامه اثر حکیم ابوالقاسم فردوسی است.

ماجرای این انیمیشن بلند از آنجا آغاز می شود که جمشید رفته است و ضحاک در پی طمع و جاه طلبی برای محاصره سرزمین جمکرد، به نیابت از پدر، بر تخت جمشید تکیه می‌زند، اما افسوس که اهریمن بر وجود ضحاک سیطره یافته و تاریکی او تمام شهر را فرا می‌گیرد.

در این میان آفریدون که کودکی است دهقان زاده، متولد می‌شود و برای دادخواهی خون پدر و مادرش، پیرو کاوه آهنگر قیام می‌کند.

اگر چه پیش از «آخرین داستان» استودیوهای دیگری هم سعی کرده بودند تا داستان‌هایی از شاهنامه را به صورت انیمیشن به تصویر بکشند، اما به گفته منتقدین این انیمیشن از بین آثار ساخته شده تا به امروز، بهتر از همه عمل می‌کند. 

«آخرین داستان» با استفاده از تخنیک های دو بعدی و گرافیک فوق العاده،  از دید یک سرباز در میان جنگ انسان‌ها و دیوها، آغاز می شود و صحنه هایی را به تصویر می کشد که نویدبخش اثری حماسی-اکشن است و خوشبختانه به مدد فلمنامه ای قوی، تا پایان داستان این رویه حفظ می شود.

«سینما آی‌فیلم» یکی از برنامه های شبکه آی فیلم2 است که به سینمای ایران و رویدادهای سینمایی این کشور می‌پردازد و فلم های در حال اکران سینما و موضوعاتی چون میزان فروش هفتگی و روزانه‌ فلم ها را بررسی می‌کند. 

هدف از نشر این برنامه معرفی بهتر فلم های سینمایی برای مخاطبان است تا مردم با دست اندرکاران و انگیزه‌ سازندگان آن آشنا شوند.

این برنامه شنبه ها ساعت 19:45 شام به وقت تهران ، 20:45 به وقت کابل و 21:15 به وقت دوشنبه تاجیکستان از شبکه آی فیلم 2 نشر می شود.

شما بینندگان گرامی آی فیلم 2 می توانید با مراجعه به بخش برنامه های وب سایت ما، قسمت های پیشین سینما آی فیلم را مشاهده کنید.

م ح/ ح ح

 

نظر شما
ارسال نظر
پربحث ترین