نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
4715
-
الف
+

اختتامیه سومین دوره جشنواره تلویزیونی مستند ایران برگزار شد

سومین دوره جشنواره تلویزیونی مستند ایران با اعلام نفرات و آثار برگزیده ، به کار خود پایان داد.

به گزارش آی فیلم 2 ، اختتامیه جشنواره تلویزیونی مستند روز گذشته سه شنبه 3 جدی/دی 1398 با حضور داکتر علی عسکری رئیس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در سالن همایش‌های این سازمان برگزار شد.

داکتر علی عسکری، رئیس صداوسیما در مراسم اختتامیه سومین جشنواره تلویزیونی مستند، گفت: این جشنواره ملی موجبات رشد مستند را فراهم کرده است. امیدوارم این جریان ادامه داشته باشد.

وی برگزیدگان این جشنواره را سرمایه‌های ملی دانست و اظهار داشت: حوزه مستند در حال رشد و توسعه است،  بودجه و امکانات زیادی را هر سال براساس  لیاقت و شایستگی به بخش مستند دادیم، بودجه اجرایی و تولیدی شبکه مستند را با همه سختی‌ها ۵۰ درصد دیگر اضافه خواهیم کرد.

علی عسکری افزود: مستند به دلیل اینکه با واقعیات سر و کار دارد متعهدترین گونه تولیدی در قبال واقعیات و حقیقت هاست، امروز با فناوری‌هایی که ایجاد شده مردم جهان با نگاه هنرمندانه مستندسازان به جهان نگاه می‌کنند.

رئیس صداوسیما بیان کرد: مستندسازان شجاعانه با قبول خطرها برای شکار لحظه‌ها و واقعیت‌ها، مخاطرات را می‌پذیرند و لحظات را در می‌یابند. زیباترین صحنه‌ها را برای انسان‌ها تهیه می‌کنند که اعجاب انگیز و بسیار زیباست و با هنر در آمیخته می‌کنند و با دیدگاه و عقبه تحقیقاتی بسته زیبایی را به انسان‌ها تحویل می‌دهند.

سومین جشنواره مستند سیما در بخش های فلم مستند کوتاه، نیمه‌بلند و بلند، عکس و مستندنگاری از ابتدای سال روان با فراخوان برای دریافت آثار کار خود را شروع کرد، آثار مستند راه‌یافته به بخش مسابقه که از شبکه مستند ایران از ۱۵ سرطان/تیر 1398 نشر شدند در دو بخش مردمی و هیات داوران، داوری شدند.

در بخش مستند نگاری عنوان نخست، تندیس برگ زرین جشنواره، دیپلوم افتخار و مبلغ سه میلیون تومان جایزه نقدی به سامان رحمتیان از خبرگزاری ایرنا برای گزارش مستند بازار گرم اسلحه رسید.

زهرا روزبروزی برای گزارش مستند اینجا مرادآباد، هفت کیلومتر تا بهشت به عنوان نفر دوم این بخش، دیپلوم افتخار و مبلغ ۲ میلیون تومان جایزه نقدی را دریافت کرد و راضیه عباسی برای گزارش مستند سونامی ترسناک زباله در جایگاه سوم دیپلوم افتخار و مبلغ یک میلیون تومان جایزه نقدی را به خود اختصاص داد.
همچنین در بخش عکس دیپلوم افتخار و مبلغ ۲ میلیون تومان به نفر سوم عرفان سامان فر برای مجموعه عکس ردپای انسان در طبیعت، دیپلوم افتخار و مبلغ سه میلیون تومان به نفر دوم محمدحسین مهیمنی برای مجموعه عکس غرق در زباله و برگ زرین، دیپلوم افتخار و مبلغ ۵ میلیون تومان به نفر اول محسن کابلی برای مجموعه عکس آت اوغلان اهدا شد.

در بخش فلم‌های مستند برگزیده، فلم فرشاد آقای گل ساخته جعفر صادقی جایزه ویژه هیات داوران را برای پژوهش بصری و استفاده درست تصاویر آرشیوی شامل دیپلوم افتخار و مبلغ ۵ میلیون تومان دریافت کرد. همچنین فلم عشق شمعدانی‌ها به کارگردانی میلاد محمدی دیگر جایزه ویژه هیات داوران را شامل دیپلوم افتخار و مبلغ ۵ میلیون تومان جایزه ویژه تحقیق و پژوهش را گرفت.

تندیس برگ زرین جشنواره، دیپلوم افتخار، مبلغ ۱۲ میلیون تومان جایزه نقدی و ۴۰ میلیون تومان حمایت از تولید فلم به امیر باشتی برای مستند مهرآباد ـ ناریتا، تندیس برگ زرین جشنواره، دیپلوم افتخار؛ مبلغ ۵ میلیون تومان جایزه نقدی و ۱۵ میلیون تومان حمایت از تولید فلم به آرمان قلی پور دَشتَکی برای مستند کوتاه  استشهادی برای خانعلی، تندیس برگ زرین جشنواره، دیپلوم افتخار، مبلغ ۷ میلیون تومان جایزه نقدی و ۲۵ میلیون تومان حمایت از تولید فلم نیز به محمدرضا خوش فرمان برای مستند توتیا رسید.

در بخش مردمی نیز که آثار با آرای مردم انتخاب شده بودند، تندیس برگ زرین جشنواره، دیپلوم افتخار، مبلغ ۱۲ میلیون تومان جایزه نقدی و ۴۰ میلیون تومان حمایت از تولید فلم به مهدی زمان پور کیاسری برای مستند پاپِلی، تندیس برگ زرین جشنواره؛ دیپلوم افتخار، مبلغ ۵ میلیون تومان جایزه نقدی و ۱۵ میلیون تومان حمایت از تولید فلم به اسماعیل اکسیری فرد برای مستند کوتاه چشم به راه و تندیس برگ زرین جشنواره، دیپلوم افتخار، مبلغ ۷ میلیون تومان جایزه نقدی و ۲۵ میلیون تومان حمایت از تولید فلم تقدیم می شود به بهناز رَفائیل زاده و مالک شیخی برای مستند نیمه بلند خارجی رسید.

گفتنی است، نخستین جشنواره تلویزیونی فلم مستند سال ۹۶ توسط شبکه مستند سیما و با هدف شناسایی و جذب استعدادهای جوان و با شعار روایت حقیقت در قاب واقعیت برگزار شد.

در سومین دوره جشنواره تلویزیونی مستند سیما ۷۰۰ مستند به دبیرخانه جشنواره رسیده بود که از این بین ۶۷ مستند ساخته مستندسازانی از سراسر ایران به نمایش درآمد و با بخش انتخاب مردمی، مخاطبان امکان رای دادن به آثار منتخب خود را داشتند.

سومین دوره جشنواره تلویزیونی مستند سه شنبه سوم جدی / دی ماه از ساعت ۱۸ تا ۲۱ در سالن همایش های بین المللی سازمان صداوسیما با حضور رئیس رسانه ملی ایران، مدیران ارشد تلویزیون و هنرمندان و فعالان رسانه ای با معرفی برگزیدگان سه بخش فلم، عکس و مستندنگاری به کار خود پایان داد.

ح ح 

نظر شما
ارسال نظر