نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
4368
-
الف
+

هرات گردی «سوگل طهماسبی» و «ملالی ذکریا» بازیگران پرآوازه ایران و افغانستان

«سوگل طهماسبی» و «ملالی ذکریا»، بازیگران نام آشنای ایران و افغانستان به هرات سفر کرده و از اماکن دیدنی آن بازدید نمودند.

به گزارش آی فیلم2، مسابقه تماشایی و مهیج «هفت شهر عشق» با حضور بازیگران و چهره های نام آشنای ایرانی و خارجی، این شب ها مهمان مخاطبان شبکه جهانی  آی فیلم2 می باشد.

پنج شرکت کننده مسابقه «هفت شهر عشق» از هنرپیشه‌های کشورهای ترکیه، آذربایجان، تاجیکستان، افغانستان و هند هستند و از بازیگران ایرانی هم حسام نواب صفوی، کاوه خداشناس، علی رام نورایی، نفیسه روشن، سوگل طهماسبی و نرگس محمدی در این مسابقه شرکت کرده اند.

این مستند مسابقه ای که بازیگران ایرانی و خارجی در آن حضور دارند، با هدف آشنایی با مکانهای دیدنی شهرهای ایران و کشورهای ترکیه، افغانستان، هند و …ساخته شده است.

«سوگل طهماسبی» یکی از اشتراک کنندگان این مسابقه، بعد از دنبال کردن نشانه ها و تحمل مشقت بسیار، توانست دوست و هم گروهی خود یعنی «ملالی ذکریا» بازیگر سرشناس افغانستانی را یافته و به اتفاق یکدیگر به بازدید از هرات بپردازند.

هم گروهی «سوگل طهماسبی»، بانو «ملالی ذکریا» تهیه کننده و بازیگر سینما و تلویزیون افغانستان در کابل و در خانواده ای پر جمعیت کلان شده؛ جنگ افغانستان منجر به این شد که او همراه فامیل خود راه مهاجرت را در پیش گیرند و به فرانسه سفر کنند.

وی در پاریس از رشته تداوی دندان فارغ شد اما علاقه مندی او به کارهای فرهنگی و هنری باعث شد تا دوباره به وطن بازگردد و این بار به جای تداوی دندان مردم، روی فرهنگ و رسم و رواج زادگاه خود کار کند و تصویری دیگر از افغانستان به جهانیان نشان دهد.

بانو ملالی با نقش جانان در فلم «اتوپیا» قدم به دنیای سینما گذاشت و جايزه بهترين بازيگر زن در جشنواره جهانی فلم های آسيایی را کسب کرد. 

این بازیگر افغانستانی در مسابقه «هفت شهر عشق» با «سوگل طهماسبی» همراه شده و به «قلعه اختیار الدین» در هرات سفر کرده است. این قلعه یکی از بناهای شاخص تاریخی متعلق به قرن سیزدهم میلادی می باشد.

در قسمت یازدهم از مسابقه «هفت شهر عشق» ، شاهد هستیم که این دو بانوی ایرانی و افغانستانی پس از گشت و گذار در هرات به سوی ایران حرکت کرده و پس از زیارت حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) در مشهد ، به دیدن مقبره مفاخر علم و ادب پارسی می روند و ...

مستند مسابقه «هفت شهر عشق» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سعید ابوطالب هر شب ساعت 18:40 به وقت تهران، 19:40 کابل و 20:10 دوشنبه تاجیکستان از شبکه جهانی آی فیلم2 نشر می شود.

اگر تماشای این مستند را از دست دادید می توانید با مراجعه به وب سایت آی فیلم2 در قسمت برنامه ها تماشاگر «هفت شهر عشق» باشید.

در پیوند با این خبر بیشتر بخوانید:

ملالی ذکریا: چرا سریالی درمورد فرهنگ افغانستان نمی سازیم؟

ملالی ذکریا: ایران و افغانستان سریال های مشترک بسازند

م ح / ح ح 

نظر شما
ارسال نظر