نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3867
-
الف
+

ایران در کشف استعدادهای نوجوانان و جوانان افغانستانی کمک می کند

«علیرضا تابش» مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی بر تقویت همکاری‌های بلند مدت سینمایی ایران و افغانستان تاکید کرد.

به گزارش آی فیلم2، «صحرا کریمی» کارگردان افغانستانی و رئیس افغان فیلم در نشستی با «علیرضا تابش» مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی و «رائد فریدزاده» معاون امور بین الملل این بنیاد، در خصوص همکاری های آینده 2 کشور در عرصه سینما گفت و گو کردند.

در این نشست «علیرضا تابش»  بر تهیه تفاهم نامه ای بین بنیاد سینمایی فارابی و افغان فیلم به عنوان اصلی ترین نهاد دولتی سینمایی افغانستان تاکید کرد و انعقاد آن را مقدمه ای برای تقویت همکاری‌های بلند مدت سینمایی بین ایران و افغانستان دانست. 

تابش در ادامه تشکیل بازار فلم منطقه‌ای را مهم‌ترین راهبرد سینمای ایران در دوران جدید دانست و گفت: سینمای ایران و افغانستان با تکیه بر اشتراکات فرهنگی با زبان دیپلوماسی سینمایی در قالب فلم های کوتاه، داستانی، مستند، انیمیشن و... می توانند به خلق گفتمان جدید سینمایی بپردازند. 

تابش با اشاره به برگزاری جشنواره بین المللی فلم های کودکان و نوجوانان اصفهان و المپیاد فلمسازی نوجوانان، اعلام آمادگی کرد تا تجارب ایران در کشف استعدادهای نوجوانان و جوانان افغانستانی نیز در این زمینه به افغان فیلم منتقل شود.

«صحرا کریمی» رئیس افغان فیلم نیز در این نشست خواستار حمایت و همکاری بنیاد سینمایی فارابی با این نها در زمینه های گسترش همکاری در خصوص تولید مشترک، انتقال تجارب المپیاد فلمسازی نوجوانان ایران به افغانستان، کمک به نوسازی آرشیف ملی فلم افغانستان، برگزاری کارگاه های آموزشی برای هنرجویان سینما در افغانستان، تجهیز کتابخانه افغان فیلم به کتب و نشریات تخصصی سینما و همچنین نمایش فلم های برگزیده سینمای کودک و نوجوان در سال های اخیر در کشور افغانستان شد. 

وی در ادامه با تاکید بر گسترش فعالیت های سینمایی در افغانستان و همکاری بیشتر با سینمای ایران گفت: پیوندهای تاریخی و فرهنگی بین دو کشور عمیق است و «سینما» تاثیر به سزایی برای عمق بخشی و ماندگاری این پیوند خواهد داشت.

کارگردان فلم «حوا،مریم، عایشه» افزود: با تقویت فلمنامه نویسی در کشورهای فارسی زبان، توسعه همکاری بین جشنواره ای و تولید مشترک می توان برای تداوم این همکاری ها برنامه ریزی کرد.

بیشتر بخوانید : 

ناگفته های «صحرا کریمی» از ساخت فلم «حوا،مریم، عایشه»

م ح

نظر شما
ارسال نظر