نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2953
-
الف
+

مدیرخانه هنرمندان ایران: افغانستان و تاجیکستان اولویت ما هستند

«مجید رجبی معمار» مدیر عامل خانه هنرمندان ایران در گفت و گو با آی فیلم 2 از همکاری ها و برنامه های این مجموعه با هنرمندان افغانستانی گفت.

به گزارش آی فیلم2، «مجید رجبی معمار» مدیر عامل خانه هنرمندان ایران در حاشیه مراسم اکران فلم «حوا،مریم، عایشه» ساخته «صحرا کریمی» به گفت و گو با خبرنگار آی فیلم2 پرداخت. 

«مجید رجبی معمار» در خصوص همکاری این نهاد با هنرمندان افغانستانی گفت: ایران و افغانستان دارای قرابت فرهنگی، تاریخی و زبانی هستند از این رو ما هنرمندان عزیز افغانستانی را مانند هنرمندان خودمان می دانیم.

مدیر خانه هنرمندان ایران با بیان اینکه ما در سال های گذشته نیز همواره میزبان هنرمندان عزیز افغانستانی در زمینه هنرهای تجسمی بوده ایم، گفت: به تازگی با مدیر کل اداره اتباع خارجی ولایت تهران جلسه ای داشتیم و قرار است به زودی یک نمایشگاه از آثار هنری هنرمندان افغانستان نیز داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به توانمندی هنرمندان افغانستانی همچون «برادران محمودی» گفت: برادران محمودی از دوستان خوب من هستند و در آینده برنامه ریزی هایی در خانه هنرمندان با ایشان خواهیم داشت. 

«مجید رجبی معمار» با ابراز خوشحالی از اکران فلم «حوا،مریم،عایشه» در خانه هنرمندان، افزود: ما با کشورهای اروپایی، امریکای جنوبی و شرق آسیا ارتباط داریم اما کشور های همسایه به خصوص افغانستان و تاجیکستان به دلیل قرابت فرهنگی،تاریخی و زبانی که با ایران دارد، برای ما در اولویت قرار دارند.

این در حالی است که پیش از این «منصور حاجی» مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی تهران در گفتگو با آی فیلم 2 ، از فراهم سازی تسهیلات جدید برای فعالیت های فرهنگی و هنری هنرمندان مهاجر با همکاری سایر نهادها خبر داده و اعلام کرده بود همزمان با عید سعید مبعث ، عید بعثت رسول گرامی اسلام (ص) به عنوان نماد همدلی و وحدت مسلمین ، نمایشگاه هنرهای تجسمی هنرمندان مهاجر افغانستانی را در خانه هنرمندان تهران برگزار خواهیم کرد.

در پیوند با این مصاحبه بیشتر بخوانید:

ناگفته های «صحرا کریمی» از ساخت فلم «حوا،مریم، عایشه»

«حوا، مریم، عایشه» از نگاه «نوید محمودی» کارگردان افغانستانی

م ح/ ب م

نظر شما
ارسال نظر