نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
8654
-
الف
+

«غلام شش لول بند» سریال «زیر آسمان شهر» را بیشتر بشناسید + ویدئو و تصاویر

«کیومرث ملک مطیعی» بازیگر سریال های «زیر آسمان شهر» و «پس از باران» را بیشتر بشناسید.

به گزارش آی فیلم 2 ، «کیومرث ملک مطیعی» بازیگر کهنه کار سینما ، تلویزیون و تیاتر ایران که مخاطبان تلویزیون آی فیلم 2 هم اکنون شاهد نقش آفرینی وی در سریال «زیر آسمان شهر» هستند، در سال 1315 خورشیدی در «تهران» به دنیا آمده است.

«کیومرث ملک مطیعی» در سریال «زیر آسمان شهر» که سال 1380 از صدا و سیمای ایران نشر شد، نقش «غلام » متخلص به شش لول بند پدرکلان داکتر بهتاش سرایدار را بازی کرد و در کنار «ملکه رنجبر» «مهران غفوریان»، «حمید لولایی»، «نصرالله رادش» و «یوسف تیموری» یکی از سریال های ماندگار تلویزیون ایران را به نام خودشان ثبت کردند.

ملک مطیعی فعالیت های هنری خود را در سال 1330 از تیاتر شروع کرد اما اولین حضور وی به عنوان بازیگر در سینما سال 1350 به کارگردانی «محمد متوسلانی» آغاز شد.

«کیومرث ملک مطیعی» پیش از نقش آفرینی در سریال «زیر آسمان شهر»، در سریال پر طرفدار «پس از باران» به کارگردانی «سعید سلطانی» در کنار بازیگرانی چون «محمود پاک نیت»، «کتایون ریاحی»و «مرجان محتشم» ایفای نقش نمود.

چند ماه قبل نیز سریال «مدرسه ما» محصول سال 1388 از شبکه آی فیلم2 برای مخاطبان نشر گردید که در این سریال ، آقای ملک مطیعی در نقش پدر مکتب در کنار «فردوس کاویانی» و «علی اوسیوند» به ایفای نقش پرداخته بود.

سریال دیگری که مرحوم ملک مطیعی در آن نقش آفرینی نموده و از شبکه آی فیلم2 به نشر رسیده است سریال «گل پامچال» محصول سال 1370 بود که وی در کنار بازیگرانی چون «فاطمه معتمد آریا»، «رضا بابک» و مرحوم «داود رشیدی» بازی کرده بود.

در کارنامه چهار دهه بازیگری ملک مطیعی فلم های متنوعی دیده می شود و او از کسانی بود که هیچگاه فعالیت هنری را ترک نکرد. ملک مطیعی در فلم هایی نظیر «عروس فراری»، «فردا روز دیگری است»، «الو الو من جوجوام»، «دیدار»، «آوای دریا» و ... نیز بازی کرده است.

وی مدتی به علت مشکلات گوارشی در شفاخانه بستری بود و سرانجام 21 حمل / فروردین سال 1389 به علت ایست قلبی در تهران درگذشت.

ف ا / ح ح 

نظر شما
ارسال نظر