نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2603
-
الف
+

هنرمند مهاجر: رویکرد آی فیلم 2 ، زمینه ساز همکاری های آینده هنرمندان ایران و افغانستان خواهد بود

هنرمند سیاه قلم کار افغانستانی می گوید: اگر حمایت های لازم از جامعه هنری مهاجرین افغانستانی در ایران صورت بگیرد ، شاهد شاهکارهای بسیار خارق العاده ای خواهیم بود.

به گزارش آی فیلم 2 ، «زهرا اسماعیلی» ، هنرمند سیاه قلم کار افغانستانی در واکنش به خبر برگزاری نمایشگاه هنرمندان افغانستانی در خانه هنرمندان تهران، اظهار داشت: شنیدیم که قرار است همزمان عید مبعث رسول گرامی اسلام (ص)، نمایشگاهی با حضور هنرمندان افغانستانی و ایرانی در خانه هنرمندان ایران واقع در تهران برگزار شود که از این موضوع خرسند هستیم و قویا از آن حمایت می کنیم.

وی با قدردانی از مسئولین اداره اتباع و مهاجرین تهران، اظهار داشت: بستر فعالیت های فرهنگی تا حد زیادی ایجاد شده و ما از روند پیشرفت هنرمندان مهاجر در ایران رضایت داریم.

اما اسماعیلی با تاکید بر ضرورت حمایت از هنرمندان مهاجر افزود: بنده به شخصه بیش از چهار سال است که دوره های اموزشی را برای هنرجویان افغانستانی برگزار می کنم اما اخیرا با توجه به مشکلات اقتصادی و برخی مشکلات دیگر محدودیت هایی ایجاد شده و توانایی مشارکت داوطلبان به شدت کاهش یافته است. امیدوار هستیم وعده هایی که مسئولین در خصوص حمایت از هنرمندان می دهند عملی شود.

وی با تاکید بر اهمیت آموزش در تمام عرصه ها ، افزود: آموختن زکات علم است و همه هنرمندان ما از جمله شخص بنده حاضر هستیم تا هنر خود را در اختیار علاقه مندان قرار داده و سطح فرهنگی و هنری مهاجرین را ارتقاء دهیم اما این امر مستلزم آن است که همکاری لازم از سوی مسئولین و ادارات و نهادهای مربوطه صورت گیرد.

بانو اسماعیلی سطح مهارتی هنرمندان مهاجر را در حد بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: اگر حمایت های لازم از جامعه هنری مهاجرین افغانستانی در ایران به حد کافی صورت بگیرد ، شاهد شاهکارهای بسیار خارق العاده ای از این عزیزان خواهیم بود.

هنرمند سیاه قلم کار افغانستانی با تقدیر از عملکرد شبکه آی فیلم 2 در استفاده از ظرفیت های هنرمندان مهاجر برای برنامه سازی تلویزیونی ابراز داشت: این که هنرمندان افغانستانی در شبکه های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ظهور و بروز داشته باشند ، سبب نزدیکی دو ملت ایران و افغانستان و همچنین آشنایی بیشتر هنرمندان دو کشور از یکدیگر خواهد شد که زمینه ساز همکاری های آینده خواهد بود.

ح ح

نظر شما
ارسال نظر