نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2807
-
الف
+

روابط فرهنگی و آموزشی «افغانستان» و «اندونزیا» گسترش می یابد

وزرای فرهنگ دو کشور «افغانستان» و «اندونزیا» با یکدیگر دیدار نموده و بر گسترش روابط تاکید کردند.

به گزارش آی فیلم 2 ، «حسینه صافی»، سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در دیدار با «ندیم انور مکارم»وزیر معارف و فرهنگ اندونیزیا، فرهنگ را شاخص مهم در تامین و توسعه روابط کشورها عنوان کرد.

سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ بر عقد تفاهمنامه های دو جانبه در عرصه های فرهنگ و هنر، گردشگری، نشرات و جوانان تاکید کرد تا از این طریق زمینه آموزش و فراگیری تحصیلات عالی برای جوانان در این بخش ها مساعد شود.

وزیر معارف و فرهنگ اندونیزیا از برنامه های آموزشی و بورس های تحصیلی برای افغانستان معلومات ارائه کرد و افزود: اندونیزیا از دو دهه بدینسو زمینه تحصیلات و آموزش را برای جوانان افغان مساعد نموده که در آینده نیز این روند ادامه خواهد داشت .

«ندیم انور مکارم» همچنان طرح غنامندی کتابخانه ها میان دانشگاه های دو کشور را مطرح کرد و بانو «حسینه صافی» نیز این طرح را مهم خواند و افزود افغانستان پس از جنگ خواهان توسعه و انکشاف در عرصه های مختلف است و تدویر همچو نشست ها گام مهم در راستای تحکیم و توسعه روابط دارد .

در پایان خانم صافی از تدویر هفته فرهنگی به مناسبت شصت و ششمین سالگرد دوستی افغانستان و اندونیزیا یاد آور شد که از این طریق برنامه های متعدد فرهنگی از سوی فرهنگیان و هنرمندان هر دو کشور برگزار خواهد شد.

او همچنان از همکاری های همه جانبه جمهوری اندونیزیا در عرصه های مختلف با حکومت افغانستان ابراز امتنان کرد و بر تقویت بیشتر آن تاکید کرد.

ح ح

نظر شما
ارسال نظر