نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1989
-
الف
+

توانمندی های هنرمندان مهاجر باید مورد توجه و حمایت قرار بگیرد

استاد «محمد ارزگانی» ، هنرمند خوش نویس افغانستانی مقیم تهران از دغدغه هایش برای ساماندهی هنرمندان مهاجر در ایران سخن گفت.

به گزارش آی فیلم 2 ، استاد «محمد ارزگانی» ، هنرمند خطاط و خوش نویس مهاجر افغانستانی در ایران سال هاست که در تهران مصروف فعالیت های فرهنگی و هنری بوده و تقریبا برای تمامی هنرمندان شناخته شده است.

این هنرمند خطاط در مصاحبه با خبرنگار آی فیلم 2 اظهار داشت: نسل های دوم و سوم مهاجرین افغانستانی در ایران دارای ظرفیت های هنری بالایی هستند و بسیاری از آن ها در سطح بالای مهارتی فعالیت می کنند.

استاد «محمد ارزگانی» با تاکید بر ضرورت حمایت از توانمندی های هنرمندان مهاجر ، ابراز داشت: تعداد زیادی از مهاجرین مستعد به صورت پراکنده در اطراف تهران فعالیت می کردند اما فعالیت منسجمی صورت نمی گرفت. از این رو ما احساس کردیم باید با همکاری اداره اتباع که متولی امور مهاجرین در ایران هستند اقدام به ایجاد مرکز فرهنگی پناهندگان نماییم که این مهم با همکاری صمیمانه مسئولین محقق شد.

به گفته وی ، شکل گیری مرکز فرهنگی پناهندگان می تواند باعث بالارفتن توانمندی های هنرمندان و علاقه مندان به هنر شود و زمینه ورود آن ها در جمع هنرمندان مطرح را فراهم نماید.

این هنرمند افغانستانی ، اولین دستاورد ایجاد مرکز فرهنگی پناهندگان را ایجاد شناخت بیشتر هنرمندان مهاجر از یکدیگر دانست و گفت: شناسایی ظرفیت های یکدیگر باعث شده تا بتوانیم در معرفی بهتر توانمندی هنرمندان مهاجر به شکل حرفوی گام برداریم و برگزاری نمایشگاه های جمعی هنرمندان مهاجر خروجی همین شناخت بوده است که آشنایی دیگر هنرمندان از جمله هنرمندان ایرانی را نیز در پی داشته است.

مسئول کمیته هنرهای تجسمی مرکز فرهنگی پناهندگان در ادامه خاطرنشان کرد: دیده نشدن ذوق هنری مهاجرین نه از سر ناتوانی هنرمندان مهاجر بلکه نداشتن موقعیت مناسب برای بروز آن بوده است و امیدواریم این معضل با ایجاد مرکز فرهنگی مورد نظر مرتفع گردد.

استاد «محمد ارزگانی» با انتقاد از برخی ناهماهنگی ها در برگزاری فعالیت های فرهنگی و هنری گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی هنرمندان ریسک پذیری پایینی دارند و عدم برگزاری برنامه های هنرمندان باعث یاس آن ها خواهد شد.

نامبرده با بیان اینکه شبکه آی فیلم 2 با شعار نزدیکی بیشتر فارسی زبانان افتتاح شده ، ابراز امیدواری کرد این رسانه بتواند در جهت بهبود روابط کشورهای افغانستان ، ایران و تاجیکستان گام های مثبتی بردارد.

ح ح 

نظر شما
ارسال نظر