نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
6203
-
الف
+

سفر به کابل و تماشای «طاق ظفر» ؛ نماد استقلال و آزادی افغانستان + تصاویر

در این گزارش به یکی از مناطق زیبای ولایت کابل سفر می کنیم و به نظاره آثار تاریخی و یادگار رادمردی مردمان غیور افغانستان می نشینیم.

به گزارش آی فیلم 2 ، «طاق ظفر»، يادگاری است که پس از به دست آمدن استقلال افغانستان از سلطه انگليس (بريتانيا)، در زمان پادشاهی شاه امان الله خان در سال ۱۲۹۸ هجری شمسی (۱۹۱۹ ميلادی) ساخته شد.

طاق ظفر کابل

در وسط طاق و برسقف کمان مانند و ديواره های طاق ظفر نام های بی شماری کنده کاری (حک) شده است.

طاق ظفر کابل

«طاق ظفر» در سال 1298 هجری شمسی مطابق 1919 میلادی به گرامی داشت از ایثار مردم افغانستان در جنگ های استقلال در مقابل بریتانیا اعمار گردیده و در کتیبه های سنگی آن معاهده استقلال افغانستان و فهرستی از رادمردان استقلال حک گردیده بود.

طاق ظفر کابل

«طاق ظفر» شامل دو بنای سفید از جنس مرمر میباشد که یکی بزرگتر و دیگری بعنوان بنای فرعی یا ضمیمه بنا است و از ان بعنوان شیر دروازه یاد می شود و هر دو در یک محوطه قرار دارند .

طاق ظفر کابل

آب و هوای معتدل منطقه پغمان و همچنین «طاق ظفر» باعث شده است که هر ساله هزاران گردشگر داخلی و خارجی این منطقه را برای تفریح و سرگرمی خود انتخاب کنند.

طاق ظفر کابل

متاسفانه طی جنگ های چند دهه اخیر در افغانستان آثار تاریخی این کشور به شدت مورد آسیب قرار گرفته اما در سال های اخیر اگرچه با سرعت کند ولی امیدوار کننده بازسازی هایی صورت می گیرد و بازسازی «طاق ظفر» یکی از این اقدامات نیک و پسندیده است.

طاق ظفر کابل

ح ح 

نظر شما
ارسال نظر