نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
5336
-
الف
+

هنرمندان افغانستانی دارای کارت فرهنگی می شوند / برگزاری نمایشگاه هنری مهاجرین در قلب تپنده هنری ایران

نشست هم اندیشی هنرمندان و فرهنگیان مهاجر افغانستانی در اداره اتباع تهران برگزار شد.

به گزارش آی فیلم 2،  نشست هم اندیشی هنرمندان و فرهنگیان مهاجر افغانستانی با مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی ولایت (استان) تهران روز شنبه مورخ ۹ قوس 1398 به منظور تدوین و سیاستگزاری های دقیق در بخش آموزش و پژوهش و برگزاری نمایشگاه ها و جشنواره های فرهنگی در اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی تهران برگزار شد.

«منصور حاجی» مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی تهران در این نشست که با حضور نمایندگان فرهنگیان و هنرمندان مهاجر نواحی مختلف ولایت/استان تهران برگزار شد ، از فراهم سازی تسهیلات جدید برای فعالیت های فرهنگی و هنری همزبانان مهاجر خود با همکاری سایر نهادها خبر داد.

حاجی در این مراسم با تاکید بر این که هنر، زبان مشترک تمام اقوام، ادیان و مذاهب در همه کشورها و قاره ها است، خاطرنشان کرد: با وجود اینکه قراردادهای مرزی جدایی بین دو کشور دوست و هم زبان ایران و افغانستان را موجب شده اما بدون شک مشترکات به ما کمک می کند تا تعاملات بیشتری با یکدیگر داشته باشیم.

وی افزود: در حال حاضر ما در حوزه کاری خودمان در حال ساماندهی تمامی گروه های فعال از قبیل هیئت های مذهبی، گروه های ورزشی و گروه های هنری هستیم.

«منصور حاجی» با تاکید بر لزوم ساماندهی هنرمندان مهاجر با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد ، افزود: همزمان با عید سعید مبعث ، عید بعثت رسول گرامی اسلام (ص) به عنوان نماد همدلی و وحدت مسلمین ، نمایشگاه هنرهای تجسمی هنرمندان مهاجر افغانستانی را در خانه هنرمندان تهران برگزار خواهیم کرد.

هنرمندان مهاجر در ایران به ویژه در تهران سالهاست در بخش های مختلف فرهنگی هنری ( تیاتر ،سینما ، ادبیات ، صنایع دستی ،موسیقی و هنرهای تجسمی ، طراحی لباس و ... ) فعالیتی مستمر داشته اند.

بخش فرهنگی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی تهران طی دو سال اخیر  به منظور مدیریت مطلوب این بخش و شناسایی و ارتقا ظرفیت های فرهنگی مهاجران، استراتژی های ریشه ای و دقیق را پی گرفته از جمله اینکه با ارائه طرحی کلی از وضعیت مهاجران در ایران، مسئله انسجام امور فرهنگی را برای هر چه بهتر آگاه شدن و همراه شدن سازمان های ذیدخل تشریح کرده است.

این اقدامات شامل  شناخت دقیق ظرفیت ها و بسترهای فرهنگی برای برگزاری نمایشگاه ها و رویداد های فرهنگی هنری و همچنین صدور کارت هویت فرهنگی با در نظر گرفتن تاییدیه صلاحیت فنی هنرمندان می باشد.

ف ا / ح ح 

نظر شما
ارسال نظر