نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3306
-
الف
+

اهم اخبار امروز؛ از نمایش مستند فلمساز افغانستانی در سینماهای ایران تا بازگشت «جمال شورجه» به صحنه فلمبرداری سریال «موسی(ع)»

در این گزارش از مهم ترین اخبار فرهنگی و هنری ایران و جهان در 7 قوس/آذر 1398 با خبر می شوید.

به گزارش آی فیلم 2، مهم ترین اخبار فرهنگی و هنری امروز ایران و جهان (7 قوس/آذر 1398) از این قرار است: 

اکران فلم مستند «بی سرزمین تر از باد» در سینماهای ایران 

فلم مستند «بی سرزمین تر از باد» به کارگردانی «غلامرضا جعفری» فلمساز افغانستانی که روایتگر داستان مهاجرت دوم و سوم مهاجرین افغانستانی است، از امروز 7 تا 29 قوس(آذر) در سینماهای ایران به نمایش در می آید.

آخرین اخبار از سریال «حضرت موسی(ع)»

«احمد میرعلایی» درباره وضعیت تولید سریال «موسی (ع)» بیان کرد: حدود ۸۰ درصد قبل از پیش تولید و ۲۰ درصد پیش تولید کار انجام شده است و با آمدن آقای شورجه کار‌ها سریعتر انجام خواهد شد.

وی درباره آخرین وضعیت جسمانی «جمال شورجه» گفت: خوشبختانه حال جسمی و روحی خیلی خوبی دارند و تیم طبی اجازه دادند ایشان برای تقویت روحیه به فعالیت و کار بازگردد و در صحنه حاضر شوند.

فلمساز ایرانی برنده جایزه بهترین کارگردانی ایدفا

«مهرداد اسکویی» مستند ساز ایرانی به عنوان برنده جایزه بهترین کارگردانی جشنواره مستند ایدفا انتخاب شد.

در حالی که وی این جایزه را برای فلم مستند «سایه‌های بی‌خورشید» کسب کرد، «هایدی حسن» و «پاتریشیا پرز فرناندز» نیز به عنوان برندگان ایدفا برای بهترین فلم مستند انتخاب شدند.

«سرخپوست» جایزه ویژه استانبول را گرفت!

فلم «سرخپوست» به کارگردانی «نیما جاودانی» جایزه ویژه هیات داوران دانشجو در نهمین جشنواره بین المللی فلم جنایات و مکافات استانبول را از آن خود کرد.

هدف از برگزاری این جشنواره نمایش فلم هایی با ژانر جنایی، مکافات و عدالت جهت نقد و بررسی آن ها در راستای توسعه و ارتقای فهم حقوق بشر، همبستگی و دموکراسی در جامعه است.

م ح / ح ح

نظر شما
ارسال نظر