نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
5476
-
الف
+

«ژاله علو» از «روزی روزگاری» تا «شیخ بهایی» + بیوگرافی ، ویدئو و تصاویر

«ژاله علو» بازیگر سریال های «شیخ بهایی» و «روزی روزگاری» را بیشتر بشناسید.

به گزارش آی فیلم 2 ، بانو «ژاله علو» بازیگر سینما و تلویزیون ایران که مخاطبان تلویزیون آی فیلم 2 هم اکنون شاهد نقش آفرینی وی در سریال تاریخی «شیخ بهایی» هستند، در سال 1306 خورشیدی در تهران به دنیا آمد.

«ژاله علو» بازیگر سریال در حال نشر «شیخ بهایی» است که برای چندمین بار در سریال های تاریخی ایفای نقش نموده و این بار در قامت همسر «شیخ بهایی» ظاهر شده که زنی عالمه و فعال در آن برهه حساس تاریخی در کنار همسرش به فعالیت های دینی و فرهنگی می پرداخت. 

بانو علو در این سریال با بازیگران بزرگی چون «خسرو شکیبایی» ، «علی نصیریان»، «علی دهکردی» و «اسماعیل شنگله» هم بازی شد.

نخستین فعالیت‌های هنری «ژاله علو» قبل از انقلاب اسلامی ایران گویندگی زنده در رادیو، بود. وی به اجرای نمایش‌های رادیویی می‌پرداخت و از پایه‌گذاران برنامه «داستان شب» بود. اجراهای او در رادیو، وی را بر آن داشت که نام «ژاله» را برای خود برگزیند.

پس از پایان تحصیلات هنرپیشگی در چندین فلم سینمایی به ایفای نقش پرداخت و بعد از آن وارد عرصه تیاتر شد و نخستین اجرای خود را در سال ۱۳۲۸، در یکی از نمایش‌های «هنریک استپانیان» تجربه کرد.

بانو  «ژاله علو» آغازگر دوبله انیمیشن در ایران بود که دوبله بسیاری از انیمیشن  های والت دیسنی، مانند «پینوکیو»، «سفید برفی»، «زیبای خفته»، «سیندرلا» و «صد و یک سگ خالدار» به مدیریت وی انجام شده‌ است.

شاخص‌ترین آثار ژاله علو در سالهای بعد از انقلاب، مدیریت دوبلاژ سریال محبوب «سالهای دور از خانه» و هنرنمایی در مجموعه تلویزیونی «روزی روزگاری» محصول سال 1371 در نقش زن ایلیاتی مقتدری به‌ نام خاله لیلا بود که بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

بانو علو به مدت 10 سال بعد در سریال «تفنگ سرپر » بار دیگر در کنار مرحوم «خسرو شکیبایی» و «حمیدرضا پگاه» به ایفای نقش پرداخت این سریال ماه میزان / مهر سال گذشته از شبکه آی فیلم2 به نشر رسید.

آخرین سریال تلویزویونی بانو «ژاله علو» بازی در سریال پر مخاطب «مختارنامه» به کارگردانی «داود میرباقری» بود که در نقش دومه الحسنا مادر مختار ثقفی به ایفای نقش پرداخت .

جوایز «ژاله علو»:
تندیس افتخار برای یک عمر فعالیت سینمایی از سوی خانهٔ سینمای ایران (۱۳۸۲)

تقدیرنامه برای یک عمر فعالیت هنری و تأثیر فرهنگی از انجمن بازیگران سینمای ایران

لوح تقدیر به عنوان کارگردان برتر از ششمین جشنوارهٔ بین‌المللی برنامه‌های رادیویی

لوح تقدیر و جایزه بهترین کارگردانی برای نمایشنامه رادیویی «یک اتفاق ساده» در جشنوارهٔ بین‌المللی برنامه‌های رادیویی 

معرفی به عنوان چهره ماندگار (۱۳۸۹)

ف ا / ح ح

نظر شما
ارسال نظر