نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2118
-
الف
+

در گفت و گوی مقامات افغانستان و هند درباره فلم «پانی پت» چه گذشت؟

مقامات افغانستانی و هندی درپیوند با فلم «پنی پات» صحبت کردند.

به گزارش آی فیلم2، «وینی کمار» سفیر هند در کابل با «ادریس زمان»، سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان، دیدار و گفت‌وگو کرد.

دو طرف در این دیدار درباره محتوای فلم «پانی‌پت» و موضع دولت‌های افغانستان و هند در این مورد بحث و گفت‌وگو کردند.

بر اساس اعلام وزارت خارجه افغانستان، در این دیدار، دو طرف ضمن با اهمیت خواندن روابط میان 2 کشور، پیرامون تقویت و گسترش بیش‌تر روابط دوجانبه میان افغانستان و هند گفت‌و‌گو کرده و هر دو طرف بر روی محتوای فلم پانی‌پت و موقف دولتین تبادل نظر کردند.

پانی پت

فلم جدید سینمای هند به اسم «پانی پت» که قرار است در تاریخ 6 دسامبر 2019 به نمایش گذاشته شود، در میان مردم افغانستان نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است.

شماری از کاربران فضای مجازی در افغانستان پس از نشر تریلر این فلم بسیاری براین عقیده هستند که نقش «احمدشاه ابدالی» پادشاه این کشور منفی نشان داده شده است.

این فلم در مورد جنگ «پانی پت» است که در سال 1761 از سوی احمد شاه ابدالی بنیانگذار دولت معاصر افغانستان در هند راه‌اندازی و در آن پیروز شد، «سنجی دات» هنرپیشه معروف بالیوود نقش احمد شاه ابدالی را بازی کرده است.

سنجی دات 3 نومبر در صفحه رسمی توییترش با نشر پوستر این فلم نوشت: «هرجایی ‌که سایه احمدشاه ابدالی می‌رود، آنجا مرگ نازل می‌‌شود».

گفتنی است سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان بر اساس خواست شماری از مردم این کشور، کمیته ای را به منظور تعقیب محتوای فلم پانی پت توظیف کرده است.

این کمیته وظیفه دارد که بعد از مطالعه دقیق ، نتایج کارش را به وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان گزارش دهد.

ب م

نظر شما
ارسال نظر