نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1967
-
الف
+

حضور 17 فلم ایرانی در جشنواره بین المللی کلکته هندوستان

بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی فلم کلکته در کشور هند میزبان فلم‌های ایرانی در بخش‌های مختلف می باشد.

به گزارش آی فیلم 2 ، فلم های سینمایی ، مستند و کوتاه ایرانی در بخش‌های مختلف بیست و پنجمین جشنواره بین المللی فلم کلکته اکران می شوند.

فلم سینمایی «زنانی که با گرگ‌ها دویده‌اند» ساخته امیراطهر سهیلی نماینده سینمای ایران در بخش اصلی مسابقه بین‌المللی جشنواره فلم کلکته خواهد بود که با ۱۴ فلم از دیگر کشورها رقابت می‌کند.

«زنانی که با گرگ ها دویده‌اند» نخستین ساخته امیراطهر سهیلی به شمار می‌رود و تهیه‌کنندگی آن را محمدرضا شرف الدین برعهده داشته است و لعیا زنگنه تنها بازیگر این فلم است.

اما در بخش مستند این رویداد سینمایی که با حضور چشمگیر سینمای ایران همراه است، «از بوق شیطان» به کارگرانی هادی قربانی، «حلب: سکوت جنگ» ساخته امیر اوصانلو، «پیشاشو» ساخته رضا مجلسی، «فرهنگ یعنی» از مختار نامدار و «مانداک» به کارگردانی افروز خانبلوکی به نمایش درمی آیند.

به نقل از ایسنا ، در بخش فلم کوتاه جشنواره کلکته نیز ۱۱ فلم ایرانی به روی پرده می‌روند: «آریو والیبال» از محمد بخشی، «هم‌قفس» از بهزاد خداویسی، «آرزوی رضا» به کارگردانی سید سعید نعمتی، «فیلمرغ» از مسعود سهیلی، «قصه دشت سبز من» ساخته پرویز امینی، «مد» به کارگردانی حامد گلشنی، «خاکستری متمایل» از اقبال شیرازی ثانی، «بگذار در آسمان باشم» به کارگردانی فرزان فرهنگیان، «تاناکورا» به کارگردانی مشترک حامد پریزاده، میثم حسنی و امیررضا رشتی، «ورد» ساخته محید سلیمی‌راد و «اوپیا» از علی‌محمد اقبال‌دار.

بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی فلم کلکته از تاریخ ۸ تا ۱۵ نوامبر ۲۰۱۹ (۱۷ تا ۲۴ عقرب/آبان) در کشور هند برگزار می‌شود.

ح ح 

نظر شما
ارسال نظر