نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
4200
-
الف
+

اهم خبرهای فرهنگی امروز ایران ؛ از پیوستن «کیان افشار» به «گربه سیاه» تا کسب جوایز بین المللی توسط «آقای گوزن»

در این گزارش از مهم ترین اخبار فرهنگی و هنری ایران در 19 عقرب/آبان 1398 با خبر می شوید.

به گزارش آی فیلم 2 ، مهم ترین اخبار فرهنگی و هنری امروز ایران (19 عقرب/آبان 1398) از این قرار است:

کسب ۲ جایزه بین‌المللی برای انیمیشن «آقای گوزن»

انیمیشن کوتاه «آقای گوزن» به کارگردانی «مجتبی موسوی» و محصول مشترک سازمان سینمایی حوره هنری در ادامه حضورهای جهانی خود، این بار به عنوان بهترین فلم کوتاه دهمین دوره جشنواره بین‌المللی ایرانیان لندن انتخاب شد. همچنین این فلم موفق به کسب جایزه ویژه جشنواره ‌بین‌المللی فلم‌های انیمیشن «بنجالوکا» کشور بوسنی و هرزگووین شد.

سینمای ایران مسافر استرالیا شد

۱۳ فلم سینمایی در بخش مسابقه هشتمین جشنواره جهانی فلم پارسی برای دریافت غزال طلایی رقابت می‌کنند.

در این دوره فلم‌های سینمایی «قسم» محسن تنابنده، «طلا» پرویز شهبازی، «تختی» بهرام توکلی، «آستیگمات» مجیدرضا مصطفوی، «ناگهان درخت» صفی یزدانیان، «بنفشه افریقایی» مونا زندی، «رضا» علیرضا معتمدی، «پرورشگاه» شهربانو سادات، «نشت» سوزان ایروانیان، «روزهای نارنجی» آرش لاهوتی، «بی‌حسی موضعی» حسین مهکام، «هفت و نیم» جمشید و نوید محمودی و«اتاق تاریک» روح‌الله حجازی در بخش رقابتی فلم بلند سینمایی نمایش داده می‌شوند.

همچنان فلم سینمایی «خانه پدری» ساخته کیانوش عیاری در بخش نمایش‌های ویژه روی پرده می‌روند.

«بهاره کیان‌افشاری» بازیگر فلم «بهرام رادان» شد

درحالی‌که تصویربرداری «گربه سیاه» به نیمه رسیده است «بهاره کیان افشار» به عنوان بازیگر جدید این فلم معرفی شد.

پیش از این حضور «ترلان پروانه»، «کیا رکنی» و «حسین پورکریمی» در این فلم مشخص شده بود. فلم «گربه سیاه» به تهیه کنندگی «بهرام رادان» با تمرکز بر مخاطبین جوان به خصوص متولدین دهه هشتاد خورشیدی در حال فلمبرداری است و هدف آن اکران در سال ۹۹ است.

فلم های برتر تماشاگران در روز اول جشنواره فلم کوتاه اعلام شد

5 فلم برتر از نگاه تماشاگران در روز اول جشنواره فلم کوتاه تهران معرفی شد.

انجمن فلم کوتاه ایران (ایسفا) مسئولیت انتخاب بهترین فلم از نگاه تماشاگران را در سی و ششمین جشنواره بین المللی فلم کوتاه تهران عهده دار است و هر روز ۵ فلمی که بیشترین تعداد آرای تماشاگران را بدست آورده معرفی می کند.

«آشو» به کارگردانی جعفر نجفی، «اجباری» به کارگردانی محمد جواد خورشا، «حلق آویز» به کارگردانی رقیه توکلی، «ضد ضربه» به کارگردانی عادل تبریزی، «نفر سوم» به کارگردانی پویا امین پوری، ۵ فلمی هستند که بیشترین تعداد آرای تماشاگران را به دست آورده اند.

نمایش «پیکار کنار پل» بدون اولویت به جشنواره تیاتر فجر راه یافت

هیأت داوران بیست و چهارمین جشنواره تیاتر تهران نمایش «پیکار کنار پل» را بدون اولویت به دبیرخانه سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تیاتر فجر معرفی می‌کند.

هیئت داوران تندیس جشنواره، لوح سپاس و جایزه نقدی را به کارگردان نمایش «پیکار کنار پل»، «کیانوش احمدی» و جایزه دوم نمایشنامه‌نویسی شامل لوح سپاس و جایزه نقدی را به نویسنده نمایشنامه«علی میرزا عمادی»، جایزه بهترین بازیگری مرد به «اصغر شیرزاد» بازیگر این نمایش و جایزه بخش موسیقی با اهدا لوح سپاس به گروه موسیقی نمایش «فرزاد ابوعلی»، «محمد علی رحمانی» و «صادق لرکی» و جایزه بخش طراحی پوستر و بروشور به «جواد نقدی آجقان» برای طراحی پوستر این نمایش رسید.

فلم ایرانی تندیس زرین جشنواره فلم کوتاه چین را کسب کرد

فلم کوتاه «چشمانت را ببند» اثر «ابوذر حیدری» فلمساز ایرانی در هفتمین جشنواره بین المللی فلم کوتاه آسیایی لینگ چانگ چین موفق به کسب تندیس زرین و لوح تقدیر شد.

جوایز این فلم شامل لوح تقدیر و تندیس زرین به نمایندگی از کارگردان به «عباسعلی وفایی» رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین اعطا شد.

ف ا / ح ح 

 

نظر شما
ارسال نظر