نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3029
-
الف
+

اختصاصی/ «دانیال حکیمی» از «خواب و بیدار» تا «شیخ بهایی» + بیوگرافی و تصاویر

«دانیال حکیمی» بازیگر سریال های «خواب و بیدار» و «شیخ بهایی» را بیشتر بشناسید.

به گزارش آی فیلم 2 ، «دانیال حکیمی» بازیگر سینما و تلویزیون ایران که مخاطبان تلویزیون آی فیلم 2 هم اکنون شاهد نقش آفرینی وی در سریال تاریخی «شیخ بهایی» هستند، در سال 1342 خورشیدی در تهران به دنیا آمد.

«دانیال حکیمی» بازیگر سریال در حال نشر سریال «شیخ بهایی» که با نقشی متفاوت در قسمت های ابتدایی این سریال با مرحوم «خسرو شکیبایی»، «فاطمه گودرزی» و «کوروش تهامی» هم بازی شده است، دانش آموخته مدرسه عالی بازیگری رادیو در سال 1363 بوده و همچنین دوره های کامل بازیگری تیاتر را زیر نظر مرحوم «حمید سمندریان» گذرانده است؛ او فعالیت خود را از تیاتر شروع کرد و به سینما و تلویزیون رسید.

از مهم‌ترین آثار حکیمی در تلویزیون می‌توان به بازیگری در سریال های «خواب و بیدار» و «ولایت عشق» که از شبکه آی فیلم2 نشر شده، اشاره کرد.

«دانیال حکیمی» در سال 1370 با بازی در فلم «مخترع 2001» به کارگردانی «امیر توسل» وارد سینما شد.

حکیمی بازی در تلویزیون را از سال 1365 با سریال «مرغ حق» به کارگردانی «حسین مختاری» و «مسعود فروتن» در کنار زنده یاد «هادی اسلامی» که مضمون این اثر فاخر تاریخی در مورد زندگی و شهادت «آیت‌الله مدرس» است، آغاز کرد.

دانیال حکیمی در سال 1380 دوره‌ پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در آثار مهمی بازی کرد. او در آن سال با بازی در دو سریال مهم تلویزیون ایران خود را به مردم معرفی کرد.

یکی از سریال های پر مخاطب آن سال «خانه پدری» به کارگردانی «فریدون حسن‌پور» بود که حکیمی با نقش آفرینی در کنار بازیگرانی چون «شقایق فراهانی»، مرحوم «مهدی فتحی» و«بهزاد فراهانی» کارنامه کاری خود را پر بار کرد.

اما یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی «دانیال حکیمی» بازی در سریال پر مخاطب «خواب و بیدار» به کارگردانی «مهدی فخیم‌زاده» است.

 حکیمی سال 1380 در 38 سالگی در «خواب و بیدار» نقش مهمی بازی کرد که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان تلویزیون ایران و تمام فارسی زبانان مطرح کند.

دانیال حکیمی توانست با بازی در این سریال پولیسی تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر «مهدی فخیم‌زاده»، «حبیب دهقان‌نسب»، «لادن طباطبایی» و «محمد صادقی» بر تجارب او افزود.

سریال‌ «ولایت عشق» هم که چندی پیش از آی فیلم2 به نشر رسید، در مورد بخشی از زندگانی حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و اتفاقات بعد از مرگ هارون الرشید و به قدرت رسیدن مامون خلیفه عباسی است. حکیمی در این سریال تاریخی مذهبی در نقش فرزند یکی از بزرگان دربار خلیفه عباسی بازی می کرد که بعد ها در جمع دلدادگان حضرت علی بن موسی الرضا (ع) قرار گرفت.

بازی در سریال «خواب و بیدار» آخرین نقش آفرینی حکیمی در ژانر پولیسی نبود. او با بازی در سریال های «آسمان من» و «رهایی» که چندی پیش از شبکه آی فیلم2، منتشر شد برای بار چندم در کرکتر یک پولیس وظیفه شناس به ایفای نقش پرداخت.

صدای خاص و بیان پرورش‌یافته از ویژگی‌های بارز بازی «دانیال حکیمی»، این بازیگر پر تجربه سینما و تلویزیون ایران به شمار می‌آید.

«فاصله ها»، «لبه تاریکی»، «مرگ تدریجی یک رویا»، «ترانه مادری» و «عقیق» از دیگر سریال هایی می باشد که حکیمی در آن ها ایفای نقش کرده است.

ف ا / ح ح 

نظر شما
ارسال نظر