نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
4913
-
الف
+

خاطرات جالب و شنیدنی کارگردان «ولایت عشق» از انتخاب نقش «امام رضا(ع)»

در این گزارش خاطرات «مهدی فخیم زاده» از سختی های ساخت سریال «ولایت عشق» را خواهید خواند.

به گزارش آی فیلم 2، «مهدی فخیم زاده» کارگردان نام آشنای سینما و تلویزیون ایران است که سریال «ولایت عشق» به کارگردانی او یکی از ماندگارترین سریال های تاریخی مذهبی تلویزیون می باشد.

«مهدی فخیم زاده» در یکی از مصاحبه های خود از خاطرات و تجربیات خود در ساخت سریال «ولایت عشق» سخن گفته بود .

در این مصاحبه، کارگردان سریال «ولایت عشق» با اشاره به زمانی که هنوز نگارش فلمنامه این سریال را آغاز نکرده بود، تصریح کرد: موضوع انتخاب بازیگر نقش امام رضا (ع) را با دوستان در میان گذاشتم و ایشان گفتند چه کسی می خواهد نقش امام را بازی کند؟ چه کسی می تواند بازی کند؟اگر فردا هنرپیشه‌ای که کرکتر امام را بازی کرده به هر دلیلی دستگیر شود و به محبس برود ما چه کار کنیم؟ چه جوابی بدهیم؟

فخیم زاده ادامه داد: بعد از آن به پیشنهاد «پروانه پرتو» مدیر تولید سریال «تنهاترین سردار» نزد «رضاداد» مدیر تولیدات سیمافیلم رفتم و این مشکل را با او در میان گذاشتم. وی به من گفت: یک شرکت به نام صبا وجود دارد که برای تلویزیون کار‌های انیمیشن می سازد. به‌تازگی یک دستگاه اسکنر بسیار پیشرفته آوردند که می تواند روی نگاتیو دخل و تصرف کند.

فخیم زاده بیان کرد: آن ها دو روز بعد با یک دست لباس سفید به صبا رفتند، یکی از کارکنان استودیو صبا لباس را پوشید و وارد تصویر شد و یکی دوبار نشست و بلند شد و قدم زد.

کارشناس خودش یک دقیقه‌ای از او فلمبرداری کرد و بعد گفت: حالا دقیقا بگو می‌خواهی تصویر چگونه باشد؟

فخیم زاده در پاسخ گفت: می‌خواهم نور همه صورتش را بپوشاند، به طوری که چهره دیده نشود.

وی در ادامه افزود: وقتی بعد از آماده شدن فلم آن را دیدم تعجب کردم چرا که کار بهتر از چیزی بود که فکر می‌کردم. در نهایت این کار مورد تایید مسئولین قرار گرفت و من هم با ذوق و شوق نوشتن فلمنامه «ولایت عشق» را شروع کردم.

«مهدی فخیم زاده» درباره چگونگی انتخاب بازیگر نقش امام رضا (ع) گفت: این کار به چند علت دشوار بود؛ اول اینکه نباید چهره‌اش دیده می‌شد. چطور به هنرپیشه‌ای می گفتم در نقشی ظاهر شود که از همان ابتدا می‌داند چهره‌اش دیده نخواهد شد؟

وی افزود: دوم اینکه باید از قد و قامت مناسبی برخوردار می بود؛ قامتی که بتواند پاسخگوی ذهنیت مخاطب از معصوم بزرگوار باشد و دیگر اینکه صدای مناسب و تربیت‌شده‌ای میداشت.

فخیم زاده در پیوند با همین موضوع افزود: وقتی «فرخ نعمتی» را دیدم با خود گفتم خودش است چرا که از قد بلند و رشید و صدای بسیار خوب، تربیت‌شده و متینی برخوردار بود.

وی ادامه داد: فرخ را صدا کردیم و نشستیم و نقش امام را مطرح کردم. با شور و هیجان گفت: نقش امام رضا (ع)؟ چی از این بهتر! با شرمندگی گفتم: ولی فرخ جان قرار نیست چهره امام دیده شود، بلافاصله گفت: مهم نیست. مهم این است که من این نقش را بازی کنم. این برکت است.

فخیم زاده گفت: همان روز قرارداد را بستیم و تا روز آخر فلمبرداری آقای نعمتی با چنان شور و هیجانی ایفای نقش کرد که همه ما شگفت‌زده شدیم.

سریال «ولایت عشق» به کارگردانی «مهدی فخیم زاده» در سال ۱۳۷۹ خورشیدی تولید شد و موضوع آن درباره زندگانی حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و آوردن ایشان به مرو و دوران سخت ولایت عهدی وی می باشد.

«مریلا زارعی»، «اکبر زنجانپور»، «لادن طباطبایی»، «فریماه فرجامی»، «فرخ نعمتی»، «بیتا فرهی»، «محمد صادقی»، «دانیال حکیمی»،«عنایت بخشی»، «داوود رشیدی»، «فتحعلی اویسی» و... بازیگران این سریال هستند.

سریال تلویزیونی «ولایت عشق» هر شب ساعت 8:00 به وقت «تهران» ساعت 09:00 به وقت «کابل» و 9:30 به وقت «دوشنبه تاجیکستان» از شبکه آی فیلم2 نشر می شود.

در پیوند با این خبر بیشتر بخوانید :

با «مهدی فخیم زاده» یکی از برترین کارگردان های سریال های پولیسی و تاریخی ایران بیشتر آشنا شوید

م ح/ح ح 

نظر شما
ارسال نظر
پربحث ترین