نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3700
-
الف
+

مهم ترین اخبار فرهنگی و هنری امروز ایران 22 میزان/مهر 1398

در این گزارش از مهم ترین اخبار فرهنگی و هنری ایران در 22 میزان / مهر 1398 با خبر می شوید.

به گزارش آی فیلم 2، مهم ترین اخبار فرهنگی و هنری امروز ایران (22 میزان/مهر 1398) از این قرار است:

«روز چهاردهم» بهترین فلم جشنواره کویین پالم

روز چهاردهم

فلم داستانی بلند «روز چهاردهم» به نویسندگی و کارگردانی «محمود ناظری» برنده جایزه بهترین فلم خانوادگی جشنواره «Queen Palm» در ایالت کالیفرنیای امریکا شد.

این فلم داستان زنی است که بین کار  و خانواده مجبور به انتخاب شده است. «روز چهاردهم» تاکنون در دوازده جشنواره بین المللی حضور داشته است.

«مارال فرجاد»، «شهرام عبدلی»، «مهدی صبایی»، «شقایق نوروزی»، «سعید داخ»، «جلیل فرجاد»، «بهار صابری» از بازیگران «روز چهاردهم» هستند.

مهلت ارسال آثار به «آسوریک» تمدید شد

انجمن سینمای جوان ایران

جشنواره‌های منطقه‌ای سینمای جوان با هدف حمایت از تولیدات حرفوی و نیمه حرفوی فلمسازان سرتاسر ایران برگزار می‌شود.

با توجه به استقبال فلمسازان، مدت ثبت نام و ارسال آثار به شصت و چهارمین دوره از این جشنواره تا ۲۵ میزان(مهر) 1398 ادامه خواهد داشت.

موفقیت «دلبند» در شش جشنواره‌ جهانی

مستند دلبند

مستند «دلبند» به کارگردانی یاسر طالبی برنده ۶ جایزه از جشنواره‌های جهانی شد.

فلم مستند «دلبند» به کارگردانی «یاسر طالبی» و تهیه‌کنندگی «الهه نوبخت»، در ادامه‌ موفقیت‌های بین‌المللی خود، ۶ جایزه از جشنواره‌های جهانی کسب کرد که جایزه ویژه هیات داوران جشنواره مذهب امروز ایتالیا جزئی از این جوایز بود.

پیشنهاد «حمید جبلی» برای مکاتب

حمید جبلی

در مراسمی که برای رونمایی از کتاب‌های «عشق روی خرپُشته» و «دوستان با محبت» در حاشیه نمایشگاه نقاشی‌های «حمید جبلی» با عنوان «رستم و دیو و آشنایان» برگزار شد از جانب این بازیگر کهنه کار سینمای ایران پیشنهادی جالب به مکاتب داده شد.

«حمید جبلی»، بازیگر، نویسنده و صداپیشه سینما، تیاتر و تلویزیون ایران در مراسم رونمایی از دو نمایشنامه خود در شیراز، با ارائه یک پیشنهاد اجازه داد از این نمایشنامه‌ها حتی در مکاتب برای به صحنه رفتن در قالب تیاتر استفاده کنند.

رقابت دو انیمیشن کوتاه ایرانی در جشنواره برازیل

جشنواره بین‌المللی انیمیشن «Animage» برازیل در سال روان میزبان نمایش دو اثر کوتاه ایرانی در بخش رقابتی خود است.

جشنواره بین‌المللی انیمیشن «Animage» که امسال برگزاری دهمین دوره خود را تجربه می‌کند میزبان نمایش ۷۷ فلم کوتاه از سی کشور جهان است .

فلم‌های کوتاه «یکدیگر» به کارگردانی «سارا طبیب‌زاده» و «این سو، آن سو» به کارگردانی «لیدا فضلی» به نمایندگی از سینمای ایران در این جشنواره به روی پرده می‌روند.

ف ا / ح ح 

نظر شما
ارسال نظر