نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2060
-
الف
+

محفل «شبی با حافظ» در عشق آباد ترکمنستان برگزار شد

نشست «شبي با حافظ» با حضور علاقه مندان ترکمنستانی در عشق آباد برگزار شد.

به گزارش آی فیلم 2، به مناسبت تجلیل از مقام شاعر بزرگ پارسی زبان «لسان الغیب خواجه حافظ شیرازی»، مراسم شبی با حافظ با حضورداشت جوانان علاقه مند تركمن در عشق آباد برگزار شد.

در اين مراسم «رضا خانيان» رايزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سخناني به بررسی جايگاه حافظ پرداخت و گفت: همانگونه كه مختومقلی فراغی به عنوان يك شاعر بزرگ در تركمنستان مطرح و مورد احترام است و ديوان اشعارش در خانه هر تركمن وجود دارد، حافظ شيرازی نيز به عنوان بزرگترين غزل سرای پارسی زبان مورد احترام همه ما بوده و علاوه بر جايگاه ادبی، مردم از دير باز نوعی رابطه معنوی عميق با حافظ و اشعار عرفانی او برقرار كرده اند.

وی در ادامه با اشاره به شعر" نگار من كه به مكتب نرفت و خط ننوشت  به غمزه مسئله آموز صد مدرس شد" و توضيح معانی و اشارات به كار رفته در اين شعر افزود: حافظ خود حافظ كل قرآن كريم بوده و به همين علت خواجه شمس الدين محمد شيرازی، حافظ لقب گرفته است. لذا مي بينيم كه اشعار او همگی به معاني عميق اشاره دارد و به همين علت در ميان شاعران بی شمار فارسی سرا، حافظ به چنين جايگاه بلند مرتبه ای دست يافته است.

به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در ادامه اين مراسم، علاقه مندان تركمنی كه زبان فارسی را آموزش دیده اند و با مفاهيم ادبي فارسی آشنايی پيدا كرده اند با تفال به ديوان حافظ ، شبی خاطره انگيز و بیاد ماندنی را برای خویش رقم زدند.

ح ح 

نظر شما
ارسال نظر