نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
4064
-
الف
+

«شبی که ماه کامل شد» در «شب های سیاه تالین»

«شبی که ماه کامل شد» به كارگردانى «نرگس آبیار» در بیست و سومین دوره جشنواره فلم «شب‌های سیاه تالین» به نمایش گذاشته می شود.

به گزارش آی فیلم 2 ، «شبی که ماه کامل شد» به كارگردانى «نرگس آبیار» توانست در اولین حضور جهانی خود در بخش اصلی بيست و سومین فستيوال فلم شب هاى سياه تالين استونیا انتخاب شود.

این جشنواره هر ساله از ۲۴ عقرب(آبان) تا ۱۰ قوس(آذر) در کشور استونیا برگزار می شود.

شبی که ماه کامل شد

«شبی که ماه کامل شد» آخرین ساخته «نرگس آبیار»است که جایزه بهترین فلم سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر را کسب نمود. این فلم در تابستان سال گذشته اکران شد و با استقبال خوب مخاطبان عنوان پرمخاطب ترین و پرفروش ترین فلم تابستان را نیز از آن خود کرد.

شبی که ماه کامل شد

شبی که کامل شد

‏‎«شبی که ماه کامل شد» در ۱۳ بخش جشنواره فلم فجر ایران کاندیدای دریافت سیمرغ بود و سیمرغ «بهترین فلم» ، «بهترین کارگردانی» ، «بهترین بازیگر نقش اول مرد» ، «بهترین بازیگر نقش اول زن» ،«بهترین بازیگر نقش مکمل زن» و«بهترین چهره پردازی» را از آن خود نمود.

این درام شور انگیز که گوشه ای از جنابت های «جندالله» به سرکردگی «عبدالمالک ریگی» در ولایت باستانی سیستان و بلوچستان و در لوکیشن های خارج از ایران را روایت می کند به تهیه کنندگی محمد حسین قاسمی (همسر نرگس آبیار) ساخته شده است.

«نرگس آبیار» هم چون «نیکی کریمی»،«پوران درخشنده»، «تهمینه میلانی» و بسیاری دیگر از کارگردانان زن سینمای ایران است که با 46 سال سن و تجربه ساخت چند فلم بلند سینمایی٬ توانسته اعتباری برای خود در این عرصه  رقم زده و جوایز سینمایی بسیاری از فستیوال های داخل و خارج از کشور ایران بگیرد.

درپیوند با این خبر بخوانید:

عشق در مسلخ تروریسم در «شبی که ماه کامل شد»

ف ا/ ب م

نظر شما
ارسال نظر