نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2374
-
الف
+

مهم ترین اخبار فرهنگی و هنری امروز ایران 18 میزان/مهر 1398

در این گزارش از مهم ترین اخبار فرهنگی و هنری ایران در 18 میزان / مهر 1398 با خبر می شوید.

به گزارش آی فیلم 2، مهم ترین اخبار فرهنگی و هنری امروز ایران (18 میزان/مهر 1398) از این قرار است:

دو فلم «اینجا هم باران می بارد» و «دوچ» مجوز نمایش گرفتند

شورای پروانه نمایش فیلم های سینمایی

شورای صدور جواز نمایش فلم های سینمایی ایران در جلسه اخیر که با حضور اکثریت اعضا برگزار شد، مجوز نمایش فلم «اینجا هم باران می بارد» به تهیه کنندگی محمد متوسلانی، کارگردانی و نویسندگی نادر خادم طریقت و فلم «دوچ» به تهیه کنندگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کارگردانی و نویسندگی امیر مشهدی عباس صادر شد.

فراخوان مسابقه عکاسی «جاده ابریشم از دیدگاه جوانان» منتشر شد

فراخوان مسابقه عکاسی «جاده ابریشم از دیدگاه جوانان» منتشر شد

 مسابقه عکاسی «جاده ابریشم از دیدگاه جوانان» به عنوان یک برنامه آموزشی دیداری و به منظور آشنایی با میراث فرهنگی مشترک در مسیر جاده ابریشم برگزار می‌شود.

این مسابقه در چهارچوب برنامه «جاده ابریشم و جوانان» سازمان یونسکو و نیز در راستای اهداف دهه بین المللی تقارب فرهنگها (٢٠٢٢- ٢٠١٣) اجرا خواهد شد.

هدف این مسابقه عکاسی تشویق جوانان کشورهای حوزه جاده ابریشم به شناخت میراث مشترک فرهنگی آن‌هاست. حوزه جاده ابریشم به مناطقی اطلاق می‌شود که در شرق و جنوب شرق آسیا با گذر از آسیای مرکزی به شمول افغانستان، شبه قاره هند، روسیه، فلات‌های ایران و آناتولی، شبه جزیره عربستان، مناطق غربی و شمال افریقا میان تانزانیا و مراکش و نیز مناطق شرقی و جنوب اروپا تا ایتالیا، فرانسه و شبه جزیره ایبری (اسپانیا و پرتقال) قرار دارند.

مهر نوشت: این مسابقه در نظر دارد عکاسی را به عنوان ابزاری برای بیان دیدگاه‌های مختلف نسبت به میراث مشترک و هویت جمعی اقوام و ملت‌های ساکن مناطق مختلف جاده ابریشم ترویج کند. در این راستا، این مسابقه مشوق جوانان برای استفاده از عکاسی به منظور معرفی اهمیت تاریخی جاده ابریشم است.

ح ح / ب م 

نظر شما
ارسال نظر