نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
8938
-
الف
+

با «مهدی فخیم زاده» یکی از برترین کارگردان های سریال های پولیسی و تاریخی ایران بیشتر آشنا شوید

در این گزارش با «مهدی فخیم زاده» کارگردان سریال های پولیسی آی فیلم 2 بیشتر آشنا خواهید شد.

به گزارش آی فیلم 2 ، «مهدی فخیم زاده» کارگردان، تهیه کننده، فلمنامه نویس و بازیگر کهنه کار سینما و تلویزیون ایران متولد ۲۰ سرطان(تیر) ۱۳۲۱ خورشیدی می باشد.

وی فارغ التحصیل هنرهای دراماتیک دانشگاه تهران و دانشجوی انصرافی ادبیات فرانسه است.

به گفته «مهدی فخیم زاده»  مادرش دوست داشت او طبیب شود، به همین دلیل دو سال درس طبابت خواند اما این رشته را دوست نداشت و رها کرد.

وی نخستین بار سال 1351 خورشیدی در سن 31 سالگی در سینما حضور یافت و در فلم «تپلی» به کارگردانی «رضا میرلوحی» ایفای نقش کرد.

مهدی فخیم زاده

فخیم زاده با ساخت فلم «مسافران مهتاب» در سال 1366 و بازی در نقش «نمکی» در بین مخاطبان سینما و تلویزیون مطرح شد.

ولایت عشق

سریال فاخر «ولایت عشق» که روایت کننده داستان زندگی امام رضا (ع) است یکی از مهمترین آثار فخیم زاده به حساب می آید که از زمان نشر خود تاکنون همواره توانسته در یاد و اذهان مخاطبان ماندگار شود.

مهدی فخیم زاده

«مهدی فخیم زاده» سال 1380 خورشیدی در 59 سالگی، سریال «خواب و بیدار» را کارگردانی کرد و  با بازی در نقش اصغر کپک به شهرت فراوانی دست پیدا کرد.

از دیگر آثار مهم فخیم‌زاده می توان به هنرنمایی او در کرکتر «عمربن سعد»  سریال «مختارنامه» به کارگردانی «سید داود میر‌باقری» اشاره کرد.

مهدی فخیم زاده

علاقه «مهدی فخیم زاده» به فلم های پولیسی و اکشن برآمده از روحیه رزمی کارانه وی بوده چرا که جزو خانواده بزرگ کاراته کار ایران می باشد.

بر همین اساس، بیشتر سریال هایش از جمله «خواب و بیدار»، «حس سوم»، «ساختمان ۸۵» و «فوق سری» را در ژانر پولیسی ساخته است. 

گفتنی است که این سریال ها پیش تر از شبکه آی فیلم 2 به نشر رسیده و مورد استقبال مخاطبان فارسی زبان افغانستان و تاجیکستان قرار گرفته است.

مشت آخر

فلم سینمایی «مشت آخر» که ژانر اکشن و پولیسی دارد، جدیدترین ساخته «مهدی فخیم زاده» در سینما می باشد که تاکنون اکران نشده است. 

سریال «ولایت عشق» هم اکنون هر شب ساعت 8:00 به وقت «تهران» ساعت 09:00 به وقت «کابل» و 9:30 به وقت «دوشنبه تاجیکستان» از شبکه آی فیلم2 نشر می شود.

بیشتر بخوانید :

حرکات رزمی «اصغر کوپک» در «مشت آخر» 

دانلود سریال فوق سری

دانلود سریال حس سوم

دانلود سریال خواب و بیدار

دانلود سریال ساختمان 85

م ح/ ب م

نظر شما
ارسال نظر