نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
4674
-
الف
+

تیتراژ سریال «پروانه» با «مانی رهنما» آوازخوان خوش صدای ایرانی

پارچه «شب سرد» عنوان تیتراژ پایانی سریال «پروانه» با صدای «مانی رهنما» است.

سریال «پروانه» به کارگردانی «جلیل سامان» و تهیه کنندگی «منصور سهراب پور» این روزها از شبکه آی فیلم2 درحال نشر می باشد.

قصه این سریال در اواخر دهه پنجاه می‌گذرد و داستان جوانی به نام امیر است که در این سال‌ها به دنبال گمشده خویش می‌گردد.او با یک گروه مسلح مخالف حکومت پهلوی همراه شده و زندگی پرحادثه‌ای را تجربه می‌کند.

 سریال پروانه

سریال پروانه

«حامد کمیلی»،«نیما رئیسی»، «مهدی سلوکی»، «هدایت هاشمی»، «شهرام عبدلی»، «سپیده خداوردی» و «الهام چرخنده» از بازیگران این سریال هستند.

«پروانه» یکی از سریال های ماندگار صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران می باشد که تیتراژ زیبای آن با صدای «مانی رهنما» نقش مهمی در این محبوبیت داشته است.

ترانه سرای این کار«عبد الجبار کاکایی» و ساخت آهنگ و تنظیم آن نیز اثری از «فرید سعادتمند» می باشد.

«مانی رهنما» آوازخوان جوان ایرانی در ماه سرطان سال 1350 خورشیدی در نارمک تهران چشم به جهان گشود. او از طفولیت به صوت و آواز علاقه‌مند بودو از 14 سالگی با خرید یک پیانو، رسماً موسیقی را شروع نمود. در ماه میزان سال 1371 نزد مرحوم «بابک بیات» آهنگساز ایرانی رفت و از همان‌جا فعالیت هنری خود را به گونه حرفوی آغاز کرد.

آقای رهنما درسال 1377 ودر نخستین جشنواره موسیقی پاپ ایران، موفق به دریافت جایزه بهترین آوازخوان شد.

این آوازخوان جوان ایرانی تا به امروز علاوه بر انتشار آلبوم های موفقی چون«بغض»،«آخرین غزل»،«من و تو»،«کجا به خنده می رسیم» و... تیتراژهای فلم سینمایی «مرسدس» و سریال  «پروانه» را هم خوانده است.

بر اساس این گزارش، سریال تلویزیونی «پروانه» هر روز ساعت 6 عصر به وقت تهران ، 7 شب کابل و 7:30 عصر به وقت دوشنبه از شبکه آی فیلم2 نشر می شود.

ب م

نظر شما
ارسال نظر