نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3952
-
الف
+

بیرق «جشنواره فلم لندن» بلند شد

«تاریخ شخصی دیوید کاپرفیلد» آغازگر شصت و سومین دوره جشنواره فلم لندن شد.

به گزارش آی فیلم 2، شصت و سومین «جشنواره فلم لندن» با نمایش فلم «تاریخ شخصی دیوید کاپرفیلد» افتتاح شد.

«تاریخ شخصی دیوید کاپرفیلد» فلمی با اقتباس از رمان زندگینامه‌ چارلز دیکنز، به کارگردانی «آرماندو یانوچی»، در حالی در این جشنواره به نمایش گذاشته شد که بازیگران و عوامل آن شامل «دو پاتل»، کرکتر مرکزی فلم و بازیگران کهنه‌کار بریتانیایی «هیو لوری»، «پیتر کاپالدی» و «گواندلوین کریستی» نیز در این مراسم حضور داشتند.

در شصت و سومین جشنواره فلم لندن ۲۲۹ فلم بلند از ۷۹ کشور به نمایش گذاشته می شود که «چاقوها بیرون»، «فورد در برابر فراری»، «شاه» و «جوجو خرگوش» از جمله آنها هستند.

سینمای جوان کشورهایی چون بنگلادیش، مغولستان، چاد و بورکینافاسو نیز در این رویداد مورد توجه قرار گرفته است.

فلم «سرخپوست» به کارگردانی «نیما جاویدی» در اولین حضور بین‌المللی خود در بخش Thrillو در بخش فلم های کوتاه جشنواره لندن نیز «گسل» به کارگردانی «سهیل امیرشریفی» نماینده های ایران در این جشنواره هستند.

همچنین «شهربازی» ساخته «کاوه مظاهری» و محصول ایران و کانادا و «بابا بزرگ رومانتیک بود» ساخته «مریم مهاجر» و محصول انگلستان نیز در این جشنواره نمایش داده خواهند شد.

جشنواره فلم لندن بزرگترین رویداد سینمایی ملی در بریتانیا است که هر بار بیش از ۳۰۰ فلم بلند، مستند و کوتاه از حدود ۵۰ کشور را به نمایش می‌گذارد. این جشنواره که هم‌اکنون در دهه ششم عمر خود به‌سر می‌برد هر ساله در نیمه دوم اکتوبر زیر نظارت و پشتیبانی بنیاد فلم بریتانیا (BFI) برگزار می‌شود.

جشنواره فلم لندن که از  چهارشنبه 2 اکتوبر کارش را شروع کرده تا ۱۳ اکتوبر ادامه خواهد داشت و فلم پایانی آن «مرد ایرلندی» مارتین اسکورسیزی خواهد بود.

 ع ا/ ب م

نظر شما
ارسال نظر