نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2448
-
الف
+

نمایشگاه خوشنویسی «تجلی خط از هرات تا تهران»

نمایشگاه آثار خوش‌نویسان هرات به مدت ده روز در ایران برگزار می شود.

به گزارش آی فیلم 2 ، نمایشگاه آثار خوشنویسی تحت عنوان «تجلی خط از هرات تا تهران» از سوی شماری از خوش‌نویسان هرات در ایران برگزار می شود.

در این نمایشگاه ۷۰ اثر شامل آثار کارشده خطوط مختلف از جمله کوفی، نسخ، ثلث، نستعلیق، شکسته نستعلیق و دیگر انواع خطوط توسط اعضای زیبا‌ قلم انجمن خوش‌نویسان هرات به نمایش گذاشته خواهد شد.

«آریا روفیان» رییس اطلاعات و فرهنگ هرات در دیدار با برخی از اعضای انجمن خوشنویسان هرات از برگزاری این نمایشگاه ابراز خرسندی کرد و آن را یک اقدام نیک در راستای تبادل تجارب دو کشور در هنر خط دانست.

آقای روفیان در این دیدار گفت: پیش‌تر نیز با امضای برخی تفاهمنامه‌ها، تاکید شده بود که نمایشگاه‌های هنری خط و نقاشی هنرمندان افغانستان در ایران و در مقابل نمایشگاه های آثار هنرمندان ایرانی نیز در افغانستان دایر شود.

وی از خوش‌نویسانی که این نمایشگاه را در ایران برگزار می‌کنند خواست که از هنرمندان ایرانی بخواهند تا نمایشگاه‌هایی نیز در هرات برگزار کنند.

رییس این اداره همچنین ابراز امیدواری کرد که در آینده هنرمندان سینما و تیاتر افغانستان و ایران نیز بتوانند سفرهایی برای تبادل تجارب به ایران و افغانستان داشته باشند.

گفتنی است که این نمایشگاه خوشنویسی قرار است طی روزهای آینده به مدت 7 روز در تهران و 3 روز در مشهد برگزار شود.

م ح/ ب م

نظر شما
ارسال نظر