نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2966
-
الف
+

مهم ترین اخبار فرهنگی و هنری ایران در 9 میزان/ «ترانه علیدوستی» به سینما بازگشت/ «هادی حجازی فر» هم زیر خاکی شد

در این گزارش از مهم ترین اخبار فرهنگی و هنری امروز (9 میزان) ایران باخبر می شوید.

به گزارش آی فیلم2، مهم ترین اخبار فرهنگی و هنری امروز ایران (9 میزان) از این قرار است:

هادی حجازی فر به «زیر خاکی» ملحق شد

هادی حجازی فر با «زیرخاکی»، جدیدترین سریال جلیل سامان با دو نقش به تلویزیون برمی گردد، بازیگر فلم «ماجرای نیمروز» پیش از این نخستین همکاری خود با جلیل سامان را در «نفس» رقم زد که اولین سریال تلویزیونی او نیز به حساب می‌آمد.

او در همکاری دوباره با جلیل سامان قرار است همزمان ایفای دو نقش را برعهده بگیرد.

پژمان جمشیدی، ژاله صامتی، گوهر خیراندیش، ایرج سنجری، نادر فلاح، اصغر نقی زاده دیگر بازیگران سریال زیرخاکی می باشند.

ترانه علیدوستی با «اورکا» به سینما باز می گردد

ترانه علیدوستی با فلم «اورکا» به کارگردانی «سحر مصیبی» پس از سه سال به سینما بازمی گردد.

فلم «اورکا» به تهیه کنندگی طهورا ابوالقاسمی و نویسندگی طلا معتضدی، وارد مرحله پیش تولید شده است و فلمبرداری آن با نهایی شدن اسامی تمام بازیگران و عوامل، آغاز خواهد شد. 

اولین تجربه کارگردانی سحر مصیبی، «صفر تا سکو» نام داشت که مستندی از زندگی شهربانو، سهیلا و الهه منصوریان 3 خواهر ورزشکار ایرانی بود. «اورکا» اولین فلم داستانی سحر مصیبی به شمار می رود.

فلم کوتاه «تتو» به رقابت اسکار 2020 معرفی شد

فلم کوتاه «تتو» به کارگردانی فرهاد دلارام و تهیه‌کنندگی «دنا رسام»، با کسب جایزه بهترین فلم کوتاه جشنواره تیرانای آلبانی، برای رقابت در نود و دومین جوایز آکادمی اسکار معرفی شد.

«تتو» به عنوان هفتمین فلم فرهاد دلارام، پیش از این برنده خرس بلورین بهترین فلم کوتاه بخش نسل‌ جشنواره برلین و بهترین فلم کوتاه جشنواره موتوون کرواسیا شده و در جشنواره‌های معتبری همچون ملبورن و ریندنس حضور داشته است.

این دومین فلم کوتاه ایرانی است که برای جوایز اسکار 2020 به آکادمی معرفی می‌شود. چندی قبل فلم «بچه خور» به کارگردانی «محمد کارت» به عنوان اولین نماینده فلم کوتاه ایران به اسکار معرفی شده بود.

معرفی برگزیدگان دوازدهمین جشنواره‌ فلم های ایرانی در سانفرانسیسکوی امریکا

در این جشنواره که در تاریخ ۲۸ و ۲۹ سپتمبر در سانفرانسیسکو امریکا برگزار شد، فلم «دارکوب» به کارگردانی «بهروز شعیبی»، جایزه بهترین فلم و کارگردانی، بهترین بازیگر مرد (امین حیایی)، بهترین بازیگر زن (سارا بهرامی) و همچنین بهترین فلمنامه (حسین تراب نژادو آزیتا ایرایی) را از آن خود کند.

در رقابت بهترین فلمبرداری، جایزه «سپنتا» به «علیرضا زرین‌دست» برای فلم «فصل سفید ماهی» تعلق گرفت و جایزه بهترین مستند نیز به «آوای خدا» ساخته «عارف محمدی» رسید.

در بخش فلم های کوتاه، «موج کوتاه» به کارگردانی «محمد اسماعیلی»، برنده جایزه بهترین فلم و بهترین کارگردانی فلم کوتاه شد و «مصیب حنایی» نیز برای فلم «پیش از تاریکی» برنده جایزه بهترین فلم نامه کوتاه نام گرفت.

حمید فرخ‌نژاد بازیگر «موسی» شد

«احسان عبدی‌پور» چهارمین فلم بلند خود را با نام «موسی» با بازی «حمید فرخ‌نژاد» در ولایت «بوشهر» ایران تجربه می کند.

داستان فلم «موسی» پشت پرده زندگی آدم‌هایی است که در هر محکمه ای پا بگذارند، مجرم  نام می‌گیرند...

این کارگردان با اشاره به اینکه عوامل و بازیگران چهارمین فلم سینمایی‌اش اهل بوشهر هستند، گفت: برای نگارش هیچ‌کدام از فلمنامه‌هایم به اندازه این فلمنامه مصروف نبوده ام و خوشبختانه از همفکری حمید فرخ‌نژاد هم بهره مند شدم و به همین سبب علاقمند به نتیجه کار هستم.

 ع ا/ ب م

نظر شما
ارسال نظر