نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2727
-
الف
+

معتبرترین جایزه سینمای هند به «آمیتاب بچن» رسید

«آمیتاب بچن» به پاس خدمات درخشانش طی دو نسل، معتبرین جایزه هند سینمای هند را دریافت می کند.

به گزارش آی فیلم 2 ، «آمیتاب بچن» پدر سینمای هند به پاس خدمات درخشان خود طی دو نسل برنده جایزه معتبر «داداصاحب پالکی« (Dadasaheb Phalke)» می شود.

در حالی که تنها چند روز به تولد 77 سالگی «آمیتاب بچن» باقی مانده، «پراکاش جوادکار» وزیر اطلاعات و صدا و سیمای هند روز گذشته 2 میزان(مهر) در صفحه توییتر خود «آمیتاب بچن» را برنده جایزه معتبر «داداصاحب پالکی» که معتبرترین جایزه سینمای هند است، اعلام کرد.

در بیانیه جایزه بچن آمده است: « آمیتاب بچن افسانه ای که موجب سرگرمی و الهام بخش شدن دو نسل از مردم شد به اتفاق آرا به عنوان دریافت کننده «جایزه داداصاحب پالکی» انتخاب شد. کل کشور و گروهی از مردم در سراسر جهان خوشحال هستند. صمیمانه ترین تبریک من نثار وی باد».

 «آمیتاب بچن» در واکنش به این خبر در صفحه توییتر خود نوشت: «در چگونگی بیان کلمات برای تشکر و قدردانی از شما قاصر هستم و از دریافت این جایزه بسیار سپاسگزارم».

پس از اعلام این خبر ، مردم، سیاستمداران و هنرمندان هندی در رسانه های اجتماعی به «آمیتاب بچن» تبریک گفتند.

«آمیتاب بچن» بازیگر پرآوازه هندی می باشد که تاکنون در 193 فلم بلند بازی كرده و بيشترين کرکتر سينمايی با نام «ويجی» را داشته است ، همين موضوع، لقب «ويجی» را برای او تثبيت كرد. 

بچن همچنان نخستین بازیگر هندی است که در موزیم لندن جایی برای خود دارد . او به «پدر سینمای هند» نیز مشهور است. 

او از سال ۱۹۶۹ و با فلم سیاه و سفید «هفت هندی» پا به سینما گذاشت و از آن پس همیشه از مطرح‌ترین چهره‌های سینمای هند بوده‌ است. او تا کنون دوازده بار جایزه فلم فیر( جایزه اصلی فلمهای هندی) را از آن خود کرده‌ است.

آمیتاب بچن همراه با بازیگری در زمینه تهیه کنندگی نیز فعالیت می‌کند. 

او از بهترین بازیگران سینمای هند و یکی از قیمتی ترین ستارگان در این زمینه می‌باشد. بچن در سال ۱۹۸۴ به عنوان نماینده پارلمان هند انتخاب شد ولی در سال ۱۹۸۷ این شغل را کنار گذاشت.

جایزه «داداصاحب پالکی (Dadasaheb Phalke)» معتبرترین جایزه سینمای هند است که هر ساله در مراسم ملی جوایز فلم توسط وزارت اطلاعات و صدا و سیمای این کشور ارائه می شود.(داداصاحب پالکی اولین فلم هندی را با عنوان «پادشاه هاریشچاندرا» درسال ۱۹۱۳ میلادی کارگردانی کرده بود).

برنده این جایزه بخاطر سهم برجسته خود در رشد و پیشرفت سینمای هند افتخار می یابد و توسط هیاتی متشکل از شخصیت های برجسته صنعت فلم هند انتخاب می شود.

این جایزه شامل یک مدال طلایی لوتوس و جایزه نقدی 14000 دالر امریکا می باشد. 

بیشتر بخوانید :

اولین فلم «آمیتاب بچن» پدر سینمای هند

تصاویری از جدیدترین فلم «آمیتاب باچان» پدر سینمای هند

آمیتاب باچان76 سالگی اش را با طرفدارانش جشن گرفت + تصاویر

م ح/ ب م

نظر شما
ارسال نظر