نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3693
-
الف
+

روایت داستان «ضحاک ماردوش» و «کاوه آهنگر»، برنده جایزه فستیوال سن دیگو آمریکا

انیمیشن ایرانی «آخرین داستان» جایزه بهترین انیمیشن جشنواره بین‌المللی فلمهای کودکان سن دیگو را کسب کرد.

به گزارش آی فیلم 2، انیمیشن سینمایی «آخرین داستان»، جایزه بهترین انیمیشن را از جشنواره بین‌المللی فلمهای کودکان سن دیگو ۲۰۱۹ دریافت کرد.

انیمیشن «آخرین داستان» به کارگردانی «اشکان رهگذر» که پیش از این در 9 جشنواره بین المللی موفق به کسب جایزه شده، برداشتی آزاد از شاهنامه فردوسی است که به روایت داستان ضحاک ماردوش و کاوه آهنگر می‌پردازد.

این انیمیشن در حالی موفق شد جایزه بهترین انیمیشن را از جشنواره بین‌المللی فلمهای کودکان سن دیگو ۲۰۱۹ دریافت کند که از سی و هفتمین جشنواره فلم فجر، اولین سیمرغ بهترین انیمیشن سینمای ایران را نیز کسب کند.

در این انیمیشن که تولید آن از سال 1387 هجری خورشیدی تا 1396 ادامه داشته، بازیگرانی چون پرویز پرستویی، لیلا حاتمی، حامد بهداد، بیتا فرهی، اشکان خطیبی، اکبر زنجان‌پور، باران کوثری، حسن پورشیرازی، فرخ نعمتی، شقایق فراهانی، مجید مظفری، زهیر یاری و ملیکا شریفی‌نیا به حیث صدا پیشه در این انیمیشن حضور داشته اند.

جشنواره بین المللی فلم های  کودکان سن دیگو با هدف ارتقاء تأثیرات مثبت آموزشی بر کودکان و نوجوانان، به طور مستمر از فلم های خلاقانه ساخته فلمسازان از سراسر جهان حمایت می کند.

جشنواره بین المللی فلم های  کودکان سن دیگو ۲۰۱۹ از ۲۳ تا ۲۵ اگست در امریکا برگزار شد.

ع ا/ ب م

نظر شما
ارسال نظر