نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1861
-
الف
+

بزرگداشت قیام تاریخی امام حسین (ع) در کشورهای مختلف / چین

در این گزارش به آیین های محرم و عاشورا در کشور چین پرداخته ایم.

حماسه «عاشورا» بی‌شک از بزرگترین رخدادهایی بود که در تاریخ بشیری موجی عظیم پدید آورد ،مسلمانان و غیر مسلمانان را با ارزش‌های متعالی و مفهوم حیات هدف‌دار آشنا کرد و انگیزه‌های مبارزه برای حفظ کرامت انسان و نفی سلطه و ستم را در انسان‌ها ایجاد یا تقویت نمود.

هیچ حادثه‌ای به جاودانگی و ماندگاری «کربلا» نمی‌رسد و در این حد، در ذهن‌ها و زندگی‌ها زنده نیست و این گونه فراگیر زمان‌ها و مکان‌ها و انسان‌ها نگشته است و موج آن مثل عاشورا همیشه متلاطم نمانده است. 

آيين های ويژه ماه محرم و عزاداری سرور و سالار شهيدان امام حسین(ع)، در كشور چین نيز همانند ساير كشورها برگزار می شود و مسلمانان چينایی در غم شهادت امام حسين(ع) اشك ماتم می ريزند و این مراسم شباهت بسیاری به مراسم ديگر كشورهای اسلامی دارد.

آيين های عزاداری سرور و سالار شهيدان در شهرهای شرقی، جنوبی و شمالی چين كه مسلمان نشين هستند برگزار می شود که این مراسم در شهرهای «گوانگ جو»، «شانگهای» و «پكن» پايتخت چين با شور و شوق بيشتری بر پا می شود.

مردم مسلمان چین در بعضی شهرها آيين های عزاداری به پا می کنند اما در ديگر شهرها ، عالمان دینی ضمن بازگو كردن حادثه كربلا، مسلمانان را به رعايت حرمت اين ماه ، قرائت قرآن و ادعيه دعوت می كنند.

مراسم نوحه خوانی در شهر «گوانجو» مركز ولایت «گوانگ دونگ» در جنوب چين، با شور و شوق بسیار برگزار می شود.

«شانگهای» که از شهر‌های بزرگ چين است، هر سال در دهه اول محرم ميزبان عزاداران حسينی در مساجد این شهر است تا در کنار هم پرچم مكتب حسينی را برافراشته نگه دارند. در اين مراسم‌ كه هر سال از اولين روز ماه محرم تا روز عاشورا ادامه می يابد، چند تن از مداحان در سوگ امام حسين (ع) و ياران با وفای ايشان به مرثيه سرايی پرداخته و پيام واقعه عاشورا را برای عزاداران چينایی بازگو می كنند.

 از جمله مراسم و برنامه های ماه محرم در چین می توان به تلاوت قرآن، قرائت دعا، سخنرانی در ارتباط با حماسه عاشورا و وقايع كربلا و همچنين توصیه های اخلاقی اشاره کرد.

در پیوند با این گزارش بیشتر بخوانید :

بزرگداشت قیام تاریخی امام حسین (ع) در کشورهای مختلف / تاجیکستان

بزرگداشت قیام تاریخی امام حسین (ع) در کشورهای مختلف / ترکمنستان

بزرگداشت قیام تاریخی امام حسین (ع) در کشورهای مختلف / قرقیزستان

بزرگداشت قیام تاریخی امام حسین (ع) در کشورهای مختلف / ترکیه

بزرگداشت قیام تاریخی امام حسین (ع) در کشورهای مختلف / هند

بزرگداشت قيام تاريخي امام حسين (ع) در کشورهای مختلف / پاکستان

بزرگداشت قیام تاریخی امام حسین (ع) در کشورهای مختلف / ازبکستان

بزرگداشت قیام تاریخی امام حسین (ع) در کشورهای مختلف / افغانستان

ع ا / ح ح 

نظر شما
ارسال نظر
پربحث ترین