نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2052
-
الف
+

ماندگارترین سریال های مناسبتی ایران در ماه محرم/شب دهم (1)

همزمان با آغاز ماه محرم در این گزارش مروری بر ماندگارترین سریال های محرمی تلویزیون ایران داریم.

به گزارش آی فیلم 2 ، سریال های مناسبتی همیشه جایگاه ویژه ای در میان سریال های تلویزیونی دارند و جزو پربیننده ترین ها و ماندگارترین ها آثار تلویزیونی می باشند.

در این گزارش به بهانه آغاز ماه محرم مروری بر ماندگارترین سریال های محرمی تلویزیون ایران در چند سال اخیر داشته ایم که در ادامه می خوانید:

شب دهم

سریال «شب دهم»

«شب دهم» به کارگردانی «حسن فتحی» یکی از سریال های محرمی پربیننده و ماندگار تلویزیون ایران است که ماه محرم سال 1381 خورشیدی از رسانه ملی این کشور نشر شد.

این سریال روایتگر ماجرای عاشقی جوان شروری به نام حیدر خوش مرام است که عاشق یکی از شاهزاده های قاجار می شود ؛ حیدر خوش مرام که از خرابات های طهران قدیم هست می خواهد با این شاهزاده ازدواج کند اما شاهزاده نمی پذیرد. در نهایت شاهزاده شرط می گذارد که اگر بتوانی ده شب محرم ، نمایش عزاداری امام حسین (ع) (تعزیه) را آن هم با وجود ممانعت حکومت رضاخان برگزار کنی با تو ازدواج خواهم کرد. 

حیدر به اتفاق دوست وفادار خود،یاور و  مرید هایش این مراسم را برگزار می کنند تا اینکه در شب دهم اتفاقاتی به وقوع می پیوندد...

«کتایون ریاحی»، «رویا تیموریان»، «ثریا قاسمی» ،«محمود پاک نیت» و «حسین یاری» از جمله بازیگران اصلی سریال «شب دهم» هستند.

شاید قصه سریال شب دهم با آن عشق متفاوت در دهه هشتاد یکی از اتفاقات خاص در تلویزیون بود که مخاطب را برای تماشای آن ترغیب می کرد. دیالوگ های مختص حسن فتحی در این سریال که مختص خود اوست یکی از نقاط قوت شب دهم بود.

همچنین هنر خوانندگی علیرضا قربانی با شعری زیبا از مرحوم داکتر «افشین یداللهی»  یکی از ماندگارترین تیتراژهای سریال های ایرانی رقم زد و می توان گفت این موضوع نقش مهمی در محبوبیت این سریال داشت.

گفتنی است که سریال «شب دهم» پیش تر از شبکه آی فیلم 2 برای مخاطبان فارسی زبان افغانستان و تاجیکستان نشر شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر علیرضا قربانی درباره ترانه سریال «شب دهم»

از «فخرالزمان» شب دهم تا «زلیخا» در یوسف پیامبر

م ح/ ب م

نظر شما
ارسال نظر