نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3714
-
الف
+

پنجمین جشنواره بین‌المللی فلم زنان هرات با معرفی فلم های برتر پایان یافت

پنجمین دور جشنواره بین‌المللی فلم زنان هرات با معرفی فلم های برتر این جشنواره، پایان یافت.

به گزارش آی فیلم2، پنجمین دور جشنواره بین‌المللی فلم زنان هرات با معرفی فلم های برتر این جشنواره، پنج‌شنبه 7 سنبله(شهریور) در کابل به کار خود پایان داد.

در این جشنواره فلم «آواز عقرب‌ها» از هندوستان  پنج تندیس این جشنواره را کسب نمود.

48 فلم از 30 کشور برای رقابت در این جشنواره برگزیده شده بودند و به مدت چهار روز در ولایت های کابل، ننگرهار، بامیان و هرات به نمایش گذاشته شدند.

«رویا سادات»، مسئول برگزاری جشنواره گفت:  این جشنواره نسبت به سال‌های قبل از لحاظ محتوا بسیار فرق داشت و فلم های بسیار خوبی به دست مان رسید و کارگردان‌ها بسیار خوب استقبال کردند و اینکه فلم ها در چهار ولایت به نمایش گذاشته می‌شوند، بسیار اتفاق خوبی است.

«آنانیا چاکرابورتی»، تهیه‌کننده فلم آواز عقرب‌ها در مورد جشنواره گفت : سینما مرز نمی‌شناسد و خوشحال هستم که به حیث یک هندی افتخار این را دارم که پنج جایزه را از افغانستان با خود می‌برم چرا که معتقدم آواز عقرب ها بهترین فلم در میان فلم های امسال بود و به همین علت پنج جایزه را گرفت.

فلم «در جستجوی فریده» به کارگردانی «آزاده موسوی» به عنوان بهترین فلم مستند جشنواره انتخاب شد.

در بخش مستند بین‌المللی، «صحرا مانی» کارگردان مستند «هزار زن چون من» جایزه بهترین کارگردانی را بدست آورد و همچنین چند فلم و فلمساز از روسیه، ایران، شیلی، هند و افغانستان نیز در این جشنواره موفق به کسب جایزه شدند.

همچنین خانم «نیکبخت فرهمند» تندیس بهترین کارگردانی از ولایت بامیان را از آن خود کرد.

«رخشان بنی‌اعتماد»، فلمساز ایرانی که یکی از داوران این جشنواره بود، در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره بین‌المللی فلم زنان هرات، گفت: داوری فلم ها نتیجه بحث‌ها و گفت‌وگوهای ما بود و دید کارشناسی هیئت داوران فلم های برتر را مشخص کرد و هدف این بوده که نمی‌خواستیم جوایز تقسیم شود و یا به فلمی لطف شود.

از نکات قابل توجه این دوره طراحی تندیس جشنواره است که با لاجورد و به صورت دستی تهیه شده که به گفته رویا سادات مسئول برگزاری این جشنواره، ارزش دو برابر به جوایز داده است.

به گفته مسئول برگزار کننده جشنواره‌ بین‌المللى فلم زنان هرات این جشنواره در پی ایجاد گفتگویی جدی میان نخبگان و چهره ‏های فرهنگی در ارتباط با مسایل مرتبط به ‏حقوقِ زنان است و تلاش دارند تا از طریق سینما صدای خاموش زنان کشور افغانستان باشند.

این جشنواره، روز دوشنبه 4 سنبله(شهریور) آغاز شد و در آن 48 فلم از 200 فلم اشتراک کننده در جشنواره رقابت کردند. در نهایت این دوره از جشنواره بین‌المللی فلم زنان هرات شامگاه روز گذشته 7 سنبله 1398 به کار خود پایان داد.

درپیوند با این خبر بخوانید:

آخرین مهلت اشتراک در جشنواره زنان «هرات» افغانستان

پنجمین «جشنواره بین‌المللی فلم زنان هرات» برگزار می‌شود+ جزئیات

ع ا / ح ح

نظر شما
ارسال نظر