نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2713
-
الف
+

یک اتفاق غیرمنتظره؛ « در جست و جوی فریده» نماینده ایران در اسکار ۲۰۲۰ شد!

نماینده ایران در اسکار ۲۰۲۰ معرفی شد.

به گزارش آی فیلم2، «در جستجوی فریده» به کارگردانی «آزاده موسوی» و «کوروش عطایی» توسط هیأت معرفی نماینده سینمای ایران به مراسم اسکار به عنوان نماینده سینمای ایران برای معرفی به اسکار ۲۰۲۰ انتخاب گردید.

«مغزهای کوچک زنگ زده» (هومن سیدی)، «بمب، یک عاشقانه» (پیمان معادی)، «سرو زیر آب» (محمدعلی باشه آهنگر)، «آشغال‌های دوست داشتنی» (محسن امیریوسفی)، «قصر شیرین» (رضا میرکریمی)، «در جستجوی فریده» (آزاده موسوی و کوروش عطایی)، «عرق سرد» (سهیل بیرقی)، «متری شش و نیم» (سعید روستایی)، «سرخ پوست» (نیما جاویدی) و «شبی که ماه کامل شد» (نرگس آبیار) فلم هایی بودند که توسط هیات انتخاب در لست اولیه قرار گرفتند.

 پس از بررسی تخصصی فلم ها توسط اعضای هیات معرفی نماینده سینمای ایران در اسکار، در نهایت 3 فلم «قصر شیرین» (رضا میرکریمی)، «در جستجوی فریده» (آزاده موسوی و کوروش عطایی) و «متری شش و نیم» (سعید روستایی) در لست نهایی قرار گرفتند که رأی هیات انتخاب، فلم «در جستجوی فریده» به عنوان گزینه نهایی و به عنوان نماینده سینمای ایران به مراسم اسکار سال ۲۰۲۰ معرفی خواهد شد.

اعلام فلم «در جست و جوی فریده» به عنوان نماینده سینمای ایران در اسکار 2020 تعجب سینماگران این کشور را به دنبال داشته است.

«نوید محمدزاده» بازیگر پرآوازه ایرانی و «سعید روستایی» کارگردان فلم های مشهوری مانند «متری شیش و نیم» از جمله افرادی هستند که به این خبر واکنش نشان داده و آن را تصمیمی شتاب زده داسنتند.

این اولین بار است که سینمای ایران نماینده خود برای اسکار را در ماه اسد یعنی یک ماه زودتر از زمان باقی مانده و حتی  پیش از برگزاری جشنواره ونیز اعلام می کند.

همچنین این برای نخستین بار است که در تاریخ سینمای ایران یک فلم مستند به عنوان نماینده سینمای ایران معرفی می‌شود و  تا حال هیچ فلم سینمایی شایسته معرفی تشخیص داده نشده بود.

ع ا/ ب م

نظر شما
ارسال نظر