نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
5594
-
الف
+

رامسین کبریتی: برای بازگشت به ایران لحظه شماری می کنم/قرار بود در «ستایش3» بازی کنم

«رامسین کبریتی» با بیان اینکه پیشنهاد بازی در «ستایش3» را داشته از تمایل بازگشتش به ایران خبر داد .

به گزارش آی فیلم 2 ، از چند سال پیش بدینسو که شبکه های ماهواره ای معاند شروع به جذب بازیگران و کارگردانان ایرانی کرده اند ، سرابی از پول، شهرت و زندگی در رفاه کامل برای برخی شکل گرفت.

در واقع حقیقت چیز دیگری بود که آرام آرام خود را عیان کرد به گونه ای که بازیگران باید در کارهایی بسیار سطحی بازی می‌کردند، آثاری که نه تنها از نظر محتوایی پوچ و خالی بود بلکه هیچ زیباشناسی بصری نداشت که اثری قابل توجه در کارنامه آن ها باشد .

با این وصف مدتی است اخباری از بازگشت بازیگران ایرانی به کشورشان یا ترک همکاری با شبکه های مورد نظر به گوش می رسد که نشان از شرایط سخت کاری حاکم بر آن ها می باشد.

رابعه اسکویی

«رابعه اسکویی» بازیگر سینما و تلویزیون ایران از هنرپیشه هایی بود که به گفته خودش به دلیل شرایط سخت زندگی در ایران و نداشتن پیشنهاد بازیگری تصمیم به مهاجرت گرفت .

وی پس از آنکه مجددا به ایران بازگشت در یک مصاحبه گفت : شرایط کار در خارج از ایران به هیچ وجه با معیارهایش سازگار نبوده و تصمیم گرفته با هر شرایطی به کشورش باز گردد.

گفتنی است که «رابعه اسکویی» در سریال پولیسی «گاندو» که پیش تر از رسانه ملی ایران به نشر رسید، ایفای نقش کرد .

هرمز سیرتی

«هرمز سیرتی» بازیگر سینما و تلویزیون ایران یکی دیگر از بازیگرانی بود که به دلیل سخیف‌ بودن آثار تولیدی شبکه های غیر اخلاقی ماهواره ای تصمیم به بازگشت گرفت.

او بعد از بازگشت با رسانه‌های مختلف از جمله روزنامه جام جم صحبت کرد و همه ناگفته ها را افشا کرد.

به گفته «هرمز سیرتی» دلیل اصلی او برای همکاری با رسانه های مذکور، بی پولی و نیاز مالی بود.

وی در مصاحبه ای درباره همکاری اش با یک شبکه ماهواره ای گفت: در این شبکه آن دستمزدی را که توافق کرده بودند به من ندادند. نه تنها حقم را تضییع کردند، بلکه آزارم دادند.

وی ادامه داد: آن ها قرار بود همه مخارج مرا تامین کنند اما از نوعِ پول دادنشان فهمیدم که مخارج را از حقوقم کم کرده اند. محیط نامناسب ، دوری از وطن ، نابازیگری ، ناکارگردانی و نابلدی دیگران آزارم می داد.

رامسین کبریتی

«رامسین کبریتی» بازیگر سینما و تلویزیون ایران که مخاطبان تلویزیون آی فیلم 2 بازی وی را در سریال های «ستایش1» و «ستایش2» شاهد بودند ، یکی دیگر از بازیگرانی بود که برای کار به ترکیه و یک شبکه ماهواره ای رفت.

وی به تازگی طی یک مصاحبه درباره قطع همکاری اش با این شبکه گفت: به لحاظ تولید قرار بود شرایط در این شبکه تغییر کند و تولیدات حرفوی تر شود ولی متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

کبریتی ادامه داد: من برخلاف میل درونی ام به آن شبکه پیوستم و ترجیحم این بود که در کشورم کار کنم ولی وقتی کار نبود چه باید می کردم؟در ایران کار نبود و من هم به خارج رفتم تا فقط کار کنم و زندگی ام بچرخد.

آقای کبریتی از فعالیت های اخیر خود گفت: این روزها در کانادا هستم و یک زندگی آرام و بی‌هیاهو را سپری می کنم. اگر چه دور بودن از حرفه ای که عاشقانه دوستش داشتم یعنی بازیگری خیلی سخت است ولی کوشش می کنم با شرایط کنار بیایم.

وی در خصوص ساخت فصل سوم سریال «ستایش» به سینماروزان گفت: از سوی آقای سعید سلطانی برای بازی در فصل سوم «ستایش» دعوت به کار شدم که برگردم و در این فصل همراهیشان کنم.

رامسین کبریتی در پیوند با همین موضوع افزود: از آنجایی که می دانستم با بازگشت به ایران مدتی محدودیت کاری خواهم داشت و به «ستایش ۳» نخواهم رسید و از طرف دیگر برای مهاجرت به کانادا اقدام کرده بودم، برای همین ترجیح دادم به کانادا بیایم و تحصیلم را ادامه دهم. 

بازیگر سریال هایی همچون «مدار صفر درجه»، «شب دهم» در پاسخ به این سوال که برنامه ای برای بازگشت به ایران دارد یا خیر گفت: راستش را بخواهید برای بازگشت به ایران لحظه شماری می کنم و یک دنیا دلتنگم برای وطنم ولی تا دو سال آینده نمی توانم به ایران بیایم چون اکنون در کانادا مصروف تحصیل هستم .

رامسین کبریتی در پایان گفت: علیرغم پیشنهاداتی که داشته ام دیگر با هیچ شبکه ماهواره ای همکاری نخواهم کرد و فقط و فقط به تحصیل همزمان در یک دوره پیشرفته بازیگری و همچنین آموزش زبان می پردازم ولی تا دو سال آینده قطعا در ایران خواهم بود.

مهدی مظلومی

«مهدی مظلومی» کارگردان و فلمنامه نویس ایرانی چهار سال پیش با رویای پیشرفت در عرصه کاری‌اش از ایران رفت و در ترکیه به یک شبکه ماهواره ای پیوست لیکن سرانجام پس از مدتی به ایران بازگشت.

مظلومی از سال ۱۳۷۳ خورشیدی با تدوین و کارگردانی سریال ها و برنامه هایی همچون ساعت خوش ، این چند نفر ، زیر آسمان شهر ، جنگ ۷۷، ماه عسل و ... کار خود را آغاز کرده بود.

م ح/ ب م

نظر شما
ارسال نظر