نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2561
-
الف
+

آغاز فعالیت بنیاد کتاب کودک در شبرغان و میرزاولنگ/ صدها کودک کتاب دریافت کردند

صد‌ها جلد کتاب از سوی بنیاد کتاب کودک بین کودکان میرزاولنگ و شبرغان توزیع شد.

به گزارش آی فیلم 2، مسئول بنیاد کتاب کودک از آغاز فعالیت این بنیاد در شهر «شبرغان» مرکز ولایت جوزجان خبر داد و گفت که از ابتدا وعده ما این بود که کتاب‌های ما به مرور زمان در ساحات مختلف افغانستان توزیع می‌شود.

«صابر حسینی» مسئول کتابخانه سیار و بنیاد کتاب کودک به آی فیلم۲ گفت: خوشحال هستم که با شروع فعالیت‌های جدید، کودکان زیادتری به کتاب‌ها دسترسی دارند.

حسینی از توزیع کتاب به کودکان مهاجر «میرزاولنگ» ولایت سرپل خبر داد و افزود: بنا به درخواست یکی از بزرگان و فرهنگ دوستانی میرزاولنگ، ده‌ها جلد کتاب را برای کودکان مهاجر در این ولسوالی اختصاص دادیم که اکنون بین آنها توزیع شده است.

وی تصریح کرد: بارها از من درخواست شده بود که فعالیت‌های خود را در سرپل نیز آغاز کنم، اما بخاطر وجود جنگ نتوانستم به این هدف نایل شوم.

مسئول بنیاد کتاب کودک اظهار داشت: باری تا مزار رفتم و قرار بود سرپل رفته برای کودکان آنجا کتاب توزیع کنم، ولی بین راه دوستانم خبر دادند که جنگ شده است به همین جهت خودم آنجا نتوانستم بروم تا اینکه یکی از کارمندان معارف آنجا زمینه شروع فعالیت‌ها را فراهم کرد.

به گفته وی، برای آغاز این فعالیت‌ها 250 جلد کتاب آنجا ارسال شده که برای کودکان مهاجر میرزاولنگ توزیع شده است.

صابر حسینی در پایان گفت: قرار است کتاب‌ها به صورت دوام‌دار برای آنها اختصاص داده شود.

حسینی یکی از شخصیت‌های فرهنگی افغانستان است که با شعار «کودک کتاب‌خوان، سرزمین بدون جنگ» فعالیت‌های خود را با یک یک بایسکل که کتابخانه کوچکی را روی آن سوار کرده بود، از ولایت بامیان آغاز کرد و دوردست‌ترین مناطق این ولایت رفت و برای کودکان کتاب توزیع کرد.

وی اکنون این فعالیت‌های خود را به ولایت‌های مختلف افغانستان از جمله کابل، بامیان، مزارشریف، سرپل، جوزجان و ...گسترش داده است.

در پیوند با این خبر بیشتر بخوانید : 

کتابخانه های سیار در سرک های کابل، امیدی برای سوادآموزی کودکان خسته از جنگ

ع ا/ ب م

نظر شما
ارسال نظر