نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
13044
-
الف
+

نقش های ماندگار «مهدی پاکدل» در تلویزیون و سینمای ایران

در این گزارش به بهانه 39 ساله شدن «مهدی پاکدل» بازیگر سینما و تلویزیون ایران به کارنامه هنری وی مروری خواهیم کرد.

به گزارش آی فیلم 2 ، «مهدی پاکدل» بازیگر سینما و تلویزیون ایران که مخاطبان تلویزیون آی فیلم 2 بازی وی را در سریال «ستایش1» شاهد بودند ، در تاریخ 10 سرطان(تیر) 1359 در اصفهان به دنیا آمد.

مهدی پاکدل در اولین شب آرامش

«مهدی پاکدل» برای اولین بار در سال 1379 خورشیدی با بازی در سریال «با من بمان» ساخته «حمید لبخنده» به تلویزیون آمد و با درخشش در این سریال راه برای بازی های دیگر او باز شد و دو سال بعد در سریال «مروارید سرخ» به ایفای نقش پرداخت.

بازی در سریال «اولین شب آرامش» از «مهدی پاکدل» چهره محبوب تری در میان مردم ساخت و باعث شهرت بیشتر او شد.

مهدی پکدل در ستایش 1

او بعد از این اثر در سریال های دیگری چون «ما چند نفر» ، «بی گناهان» ، «شب میگذرد» ، «گمشده» ، «ستایش» و «کیمیا» ایفای نقش کرد اما کرکتر «طاهر» در سریال «ستایش» و «پیمان» در سریال «کیمیا» از جمله ماندگارترین نقش هایی می باشد که آقای پاکدل ایفا کرده است.

«مهدی پاکدل» بازی در سینما را با فلم سینمایی «آبی» به کارگردانی «حمید لبخنده» آغاز کرد و به دنیای سینما معرفی شد.

«ماهی ها عاشق می شوند» ، «شبانه» ، «مصائب دوشیزه» ،«مخمصه» ، «دایره زنگی» ، «بدون اجازه» ، «آزادراه» ، «تمشک» ، «فردا» ، «گاهی» ، «محمد رسول الله» ، «بن بست وثوق» ، «ماجرای نیمروز» ، «خانه کاغذی» ، «نرگس مست»، «تنگه ابوقریب» و «چهارراه استانبول» از جمله فلم های سینمایی «مهدی پاکدل» هستند.

مهدی پاکدل در محمد رسول الله

بازی در نقش «ابوطالب» در فلم «محمد رسول الله (ص)» یکی از درخشان ترین بازی های «پاکدل» بود که در کارنامه هنری اش ماندگار شد.

مهدی پاکدل در ماجرای نیمروز

«مهدی پاکدل» در فلم «ماجرای نیمروز» با کرکتر «مسعود کشمیری» ، در «تنگه ابوقریب» با کرکتر «رضا» و در «چهار راه استانبول» با کرکتر«فریبرز» آثار ماندگاری را در دنیای سینما از خود برجای گذاشت.

پاکدل در کنار بازیگری، تجربه مختصری در دیگر عرصه‌های هنر نیز دارد. او کارگردانی فلم کوتاه «رقص مردان روی شیب» در سال 1382 بر عهده داشت.

«فردا» نیز فلمی به نویسندگی و کارگردانی مهدی پاکدل است که در سی و دومین جشنواره فلم فجر ایران اکران شد. این فلم داستان دختری را روایت می‌کند که علاقه به عکاسی دارد و همراه با مادرش راهی سفر عکاسی می‌شود. سفری که اتفاقاتی را برای او به همراه دارد.

اما فعالیت هنری آقای پاکدل تنها به دنیای تصویر محدود نمی‌شود. او  در عرصه موسیقی نیز یک آلبوم بنام «در انعکاس کوچه‌های خیس» منتشر کرده است.

 مهدی پاکدل در سال 1389 با «بهنوش طباطبایی» بازیگر مشهور سینما و تلویزیون ایران  ازدواج کرد؛ اما این ازدواج سرانجام خوشی نداشت و دو هنرمند جوان در سال 1394 از یکدیگر جدا شدند.

بیشتر بخوانید : 

دانلود فلم سینمایی «ماجرای نیمروز1» 

دانلود سریال «ستایش1»

م ح

نظر شما
ارسال نظر