نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3577
-
الف
+

شهروندان افغانستان : نشرات آی فیلم 2 در ماه رمضان ستودنی بود / فلم ها و سریال های افغانستانی در آی فیلم 2 نشر شود

شهروندان افغانستان در گفت و گو با خبرنگار آی فیلم2 از نشرات این کانال تلویزیونی در ماه رمضان استقبال کردند.

شماری از شهروندان افغانستان از نشرات شبکه آی فیلم ۲ در ماه مبارک رمضان استقبال کرده و اظهار داشتند که این رسانه در کمترین زمان توانسته در جامعه افغانستان جایگاه مورد تأمل پیدا کرده و مخاطبین زیادی جذب کند.

«مصطفی حسینی» نویسنده و فعال فرهنگی در گفت‌وگو با آی فیلم ۲ اظهار داشت: در کشور‌هایی که با نا امنی و فقر اقتصادی مواجه هستند، سینما و تلویزیون‌ می‌تواند نقش مهم را در حیات اجتماعی بازی کند.

حسینی افزود: تلویزیون‌هایی که در افغانستان فعالیت دارند، پر شمارند، اما اندک رسانه‌های تصویری را می‌توان یافت که مطابق با فرهنگ اسلامی افغانستان برنامه نشر کنند و از فرهنگ‌، سنت‌ها و از مشترکات بین فارسی‌زبانان و مسلمانان سخن به میان آورند.

شهروندان افغانستان: نشرات آی فیلم ۲ در ماه رمضان ستودنی بود /  فلم‌ها و سریال‌های افغانستانی در آی فیلم ۲ منتشر شود

وی تصریح کرد: یکی از رسانه‌های که در کمترین زمان توانسته در جامعه افغانستان جایگاه مورد تأمل و مخاطبین زیادی جذب کند، «شبکه تلویزیونی آی فیلم ۲» است.

این نویسنده افغانستانی اظهار داشت: آی فیلم ۲ تلویزیونی می‌باشد که مطابق با فرهنگ و زبان مشترک ملت‌های مسلمان افغانستان، ایران و تاجیکستان برنامه نشر می‌کند و مفید واقع شده است.

«حامد مشرف» شهروند کابل در گفت‌وگو با آی فیلم ۲ می‌گوید: متأسفانه نشرات برخی رسانه‌های افغانستان در ماه رمضان به شدت مخالف با ارزش‌های اسلامی بود.

مشرف افزود: با همه مشکلات موجوده، زمانیکه سری به کانال‌های تلویزیونی می‌زدم، آی فیلم ۲ را یافتم که با کتگوری خاصی از فلم‌های اسلامی و مطابق با ارزش‌های اسلامی تزئین شده بود.

شهروندان افغانستان: نشرات آی فیلم ۲ در ماه رمضان ستودنی بود /  فلم‌ها و سریال‌های افغانستانی در آی فیلم ۲ منتشر شود

وی با بیان اینکه سریال حضرت یوسف پیامبر را خیلی دوست دارم، تصریح کرد: نشر سریال حضرت یوسف (ع) و امثال آن از دریچه آی فیلم ۲ مخاطب را بیشتر از پیش به سمت خود جذب خواهد کرد.

نامبرده تأکید کرد: حکومت افغانستان باید نظارت کامل بر نشرات رسانه‌ها داشته باشد و همچنین زمینه‌ای را فراهم کند تا رسانه‌هایی همانند آی فیلم ۲ نیز بتوانند فعالیت گسترده‌ای در کابل و ولایات داشته باشند.

در همین حال «شفیقه مصلح» محصل سال سوم رشته حقوق در صحبت با آی فیلم ۲ گفت: هر از گاهی کانال آی فیلم ۲ را تماشا می‌کنم و باید گفت که در ماه رمضان بهترین نشرات را داشته است.

مصلح افزود: برنامه‌ها و سریال‌هایی که در آی فیلم ۲ نشر می‌شود، نمونه خوبی از رسانه‌داری مدرن مطابق با ارزش‌های اسلامی است که باید از آن حمایت شود.

وی با تأکید به نظارت از رسانه‌ها، تصریح کرد: برخی رسانه‌داران به اصول و ارزش‌های ملی و دینی پایبند نیستند و اکثراً نشرات مبتذل دارند که این خود به فرهنگ افغانستان صدمه وارد می‌کند.

این دانشجوی افغانستانی اظهار داشت: در حال حاضر تهاجمات فرهنگی، ضربه مهلکی بر پیکر فرهنگ افغانستان وارد کرده است و این اصل برمی‌گردد به رسانه‌ها که با نشرات سالم آنرا ترمیم کنند.

شفیقه مصلح در پایان سخنانش از وزارت اطلاعات و فرهنگ خواست تا جلو خودکامگی فرهنگ‌ستیزان را بگیرد.

با این حال «علی رسا» باشنده دیگر شهر کابل می‌گوید: نشرات آی فیلم ۲ در ماه رمضان عالی بود، اما جای سریال‌ها و فلم‌های افغانستانی در آن خالی است.

رسا تأکید کرد: چون آی فیلم ۲ با شعار مستحکم شدن ارتباط فرهنگی و هنری بین افغانستان و ایران تأسیس شده، نیاز است تا جایگاه خالی سریال‌ها و فلم‌های افغانستانی را پُر کنند.

این شهروند افغانستان تصریح کرد: برای زنده شدن فرهنگ اصیل افغانستانی و اسلامی نیاز است تا برنامه‌ریزی منظم شود و تولیدات داخلی به نشر برسد.

«زحل همراه» از باشندگان کابل در گفت‌وگوی کوتاه به آی فیلم ۲ گفت: گرچه که تاکنون شبکه آی فیلم ۲ را ندیده‌ام، اما گاه گاهی از دوستانم می‌شنوم که نشرات خوبی دارد و امید دارم که از این طریق راهی برای بهبود روابط بین دو کشور همسایه باز شود.

شبکه آی فیلم2، با هدف اعتلاء و ترویج ارزش های اسلامی و انسانی در ماه مبارک رمضان سال 1397 سریال هایی با مضمون و محتوای غنی اسلامی از جمله سریال های «ملکوت» ، «میوه ممنوعه» و «تنهایی لیلا» را برای مخاطبان فارسی زبان خود به دست نشر سپرد.

این رسانه در ماه مبارک رمضان سال روان نیز با نشر سریال هایی به شمول «مثل من ، مثل تو» ، «اغماء» و «او یک فرشته بود» تلاش نموده تا با عرضه محتوای مناسب ، مخاطبان خود را هرچه بیشتر با معارف اسلامی مانوس سازد.

همچنان در شب های عظیم الشان و پر برکت قدر نیز فلم های سینمایی «ابراهیم خلیل الله» ، «ایوب پیامبر» ، «ناسپاس» ، «راه بهشت» و «ملک سلیمان» از تلویزیون آی فیلم 2 به نشر رسید.

در پیوند با این خبر بیشتر بخوانید : 

آوازخوان افغانستانی: سریال یوسف پیامبر در افغانستان علاقه مند زیادی دارد/ آی فیلم2 مسئولیت سنگینی به دوش دارد

گفتگوی «نبی تنها» سینماگر افغانستانی با آی فیلم2

گفتگوی «صابر حسینی» با خبرنگار آی فیلم2 

آخرین مصاحبه مرحوم «جمشید مشایخی» پیش از مرگ با کانال تلویزیونی آی فیلم2

لیلا اوتادی: کرکتر افغانستانی را با جان و دل بازی کردم

نظر هیات رسانه ای افغانستانی درباره نشرات آی فیلم 2

 

ا ا/ ح ح

نظر شما
ارسال نظر