نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
12243
-
الف
+

فلم های ترسناکی که بر اساس واقعیت ساخته شدند

این فلم بر اساس یک داستان واقعی است! جمله‌ای که در آغاز بعضی فلم‌های سینمایی می‌بینید و قطعا با دیدی دیگر به این فلم‌ها نگاه می‌کنید.

این فلم بر اساس یک داستان واقعی است! جمله‌ای که در آغاز برخی فلم‌های سینمایی می‌بینید و قطعا با نگاهی متمایز به این فلم‌ها نگاه می‌کنید. چیزی که بدتر از یک فلم ترسناک است، این است که بر اساس داستان واقعی باشد.

دیدن فلم‌هایی مثل «خون آشام» و سایر فلم‌ها ساده است، چون در واقع دلیلی برای ترسیدن در دنیای واقعی وجود ندارد، اما چیزی که سبب ترس واقعی انسان پس از دیدن فلم می‌شود، فلم‌های ساخته شده بر اساس داستان واقعی است، مثل «شکار و شکارچی».

به گزارش آی فیلم 2، گرچه بسیاری ها ممکن است که با دیدن فلم به حوادث واقعی پشت صحنه‌ها شک کنند، اما حقیقت در درون فلم‌ها نهفته است. فلم‌های دیگری نیز هستند که بر اساس زندگی واقعی اند، اما فلمسازان ترجیح می‌دهند آن را به گونه‌ای بسازند که متوجه این قضیه نشوید.

فلم‌هایی ترسناک با داستان واقعی

۱۰- «جن گیر»

«ویلیام پیتیر بلیتی» در سال ۱۹۷۱ داستان فلم جن گیر را نوشت که در مورد یک دختر ۱۲ ساله به نام مرگان و دو کشیشی بود که سعی می‌کردند جن را از بدن دختر خارج کنند. این فلم بعدا در سال ۱۹۷۳ در سینما و تیاتر به نمایش درآمد و نامزد اسکار بهترین فلم ترسناک و جلوه‌های بصری در طول تاریخ شد.
این تنها فلم ترسناک بر اساس داستان واقعی بود یا حداقل نسخه‌ای از یک داستان واقعی.


۹- «آب‌های آزاد»

این فلم در سال ۲۰۰۳ منتشر شد، آب‌های آزاد داستان زوجی را بازگو می‌کند که وقتی تصادفا قایقشان در میان اقیانوس خراب شد ، مجبور شدند در آب‌های آزاد دریای کارائیب که پر از ماهیان خوش آشام بود، برای نجات جان خود شنا کنند.

این فلم بر اساس داستان واقعی بود که در سال ۱۹۹۸ برای تام و الین اتفاق افتاد طوریکه این فلم باعث شد تا مردم سال‌ها پای خود را به اقیانوس نگذارند. این داستان تقدیر، زوج جوان را نشان می‌دهد که جسدشان هرگز پیدا نشد.

۸- «وحشت در آمیتی ویل»

این فلم در سال ۱۹۷۹ منتشر شد و داستان جیمز برولین و مارگارت کیدر زوج جوانی است که خانه‌ای را می‌خرند و آن خانه هدف شکار قرار می‌گیرد. یکی از فلم‌های مستقل در زمان خودش بود.

این فلم بر اساس داستان واقعی جرج و کتی لوتز بود و خانه‌ای که نزدیک جزیره‌ای در نیویورک خریدند. تراژدی اصلی فلم در سال ۱۹۷۴ اتفاق افتاد، وقتی یک مرد جوان جان ۶ نفر از اعضای خانواده اش را گرفت؛ یک سال بعد خانواده لوتز از آن خانه نقل مکان کردند.

۷- «ساحره» (گودی ترسناک آنابل)

ساحره داستان زندگی اد و اورین وارن است، که بدنبال شکار می‌گردند.اد و لورین وارن تنها جستجو گران در دنیای واقعی هستند، که این امر از داستان واقعی در گذشته آنان نشات می‌گیرد.

این فلم درباره خانواده‌ای است که تجربیات عجیبی را در خانه جدیدشان تجربه می‌کنند، داستان از اینجا شروع می‌شود که کارولین و همسرش راگر به همراه ۵ دختر خود به خانه‌ای قدیمی در سال ۱۹۷۰ نقل مکان می‌کنند. بلافاصله پس از وارد شدنشان آنان متوجه جابه جایی اثاث منزل، باز و بسته شدن در‌ها و صدا‌های عجیب و غریب می‌شوند و توسط ارواح نامشهود آسیب می‌بینند.

در این فلم اد و لورین وارن کشف می‌کنند که این خانه توسط چندین ارواح احاطه شده است. آنان پی به این ماجرا می‌برند که زنی در سال ۱۸۰۰ میلادی در آن خانه می‌زیسته و قاتل اولین فرزندش بوده و روح آن فرزند در آن خانه است.

همچنان قسمت دوم فلم «ساحره» درباره دختر خانواده هاگسون در لندن است خانواده اش شهادت دادند که او در منزلش در اگوست ۱۹۷۷ پدیده‌های غیرمعمول را مشاهده می کرد.

مشهورترین آن‌ها جانت بود یکی از ۳ دختر خانواده هاگسون که مدعی بود روح مردی به نام بیل ویکنز را دیده که در آن خانه زندگی می‌کرده است و در اثر تومور مغزی مرده است.

جانت در ذهنش با صدای بلند داستان انابلا را تصویر سازی می‌کند. شیطانی که روحش را تسخیر کرد آنابلا یک گودی بود که روح شیطان در آن دمیده بود و سرانجام باعث مرگ صاحبش شد.

۶- «روانی»

روانی یکی از فلم‌های ترسناک کلاسیک است، که تا بحال ساخته شده و توسط آلفرد هیچکاک کارگردانی شد. داستانی که بینندگان را با حوادث غیرمترقبه اش شوکه می‌کند. نورمن بیتس در فلم بر اساس همان داستان واقعی قاتل سریالی است.

گرچه این فلم تخیلی است، اما براساس گفته‌های مردی ساخته شده که خودش را مقصر مرگ دو زن می‌داند. اما در عین حال خود را بیگناه حس می‌کند، چون دچار تکلیف روانی است. مشکل روانی او از آنجایی بیشتر شد که با مادرش احساس نزدیکی بیشتری کرد.

۵- «حریص»

حریص فلم ترسناکی است که در سال 2017 میلادی بر اساس دو داستان واقعیبه شکل کمیدی سیاه ساخته شد.

اولین آن دانر پارتی و دومین آلفرد پاکر بود، که نویسنده به این صورت این متن را نوشت. هردوی آنان از زمستانی سخت در نوادا با تغذیه‌ی همراهانشان جان سالم به در بردند.

۴- «جن گیری امیلی رز»

فلمی در ژانر ترسناک و جنایی به کارگردانی اسکات دریکسون و درخشش لورا لینی است که در سال ۲۰۰۵ منتشر شد.

این فلم در کلیسا شکل می‌گیرد که در آن کشیش کاتولیک پس از جن گیری ناموفق امیلی رز تصمیم به قتل آن می‌گیرد. این فلم بر اساس داستان انالیس میشل بود. او مرگ امیلی را خودکشی جلوه داد، اما خانواده اش پی به مرگ او توسط کشیش بردند.

۳- «تصویری از یک قاتل سریالی»

اکثر هواداران امروزه میشل راکر را به خاطر فلم مرده متحرک می‌شناسند. طی سه دهه گذشته او یک قاتل سریالی به نام جان ناتان را در فلمش به تصویر کشید که فلمی اختلالگر از جانب قاتل است و بیش از ۶۰۰ قتل در طی ۸ سال مرتکب شده است.

۲- «از جهنم»

این فلم در سال ۲۰۰۱ منتشر شد و بر اساس داستان گرافیکی آلن مور و ادی کمبل شکل گرفت. در این فلم، «جانی دپ» کرکتر پولیس را بازی می‌کند و وظیفه اش بازداشت جک ریپر قاتل است.

اما در زندگی واقعی قاتل ناشناخته باقی ماند. ابرلین پولیسی بود که به بازجویی از جک ریپر پرداخت، تمام سکانس‌های آن واقعی بودند و در نتیجه بازجویی شخصی خود ابرلین بود.

۱-«داهمر»

جفری داهمر یک قاتل سریالی بود که ۱۷ مرد را از سال ۱۹۷۸ تا ۱۹۹۱ به قتل رساند و سرانجام دستگیر شد. او از اختلال روانی رنج می‌برد، اما در دادگاه تشخیص داده شد که به هنگام قتل ۱۶ مورد در سلامت کامل عقلی و روانی به سر می‌برده است. به همین دلیل محاکمه شد و به حبس محکوم شد.

تمامی فلم‌های ترسناک بعد از این موضوع بر اساس داستان داهمر ساخته شدند، اما فقط یکی از آن‌ها در سال ۲۰۰۲ داهمر واقعی نامیده شد و داستان مردی را به تصویر می‌کشد که دنباله رو پدرش است و به دلیل مشکلاتی که در طفولیت متحمل شده است، به جنون و دیوانگی کشیده می‌شود.

سایر فلم‌های ترسناک

«ورونیکا»


«کشتار با اره برقی در تگزاس»

«ماهی آدم خور»

«دختر همسایه مجاور»

«دخترک و جعبه نفرین شده!»

«زنده زنده خورده شده»


«کابوس درخیابون الم»


ف ا/ ب م

نظر شما
ارسال نظر