نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1857
-
الف
+

فعالیت های فرهنگی بین ایران و افغانستان گسترش می باید

«آریا رئوفیان» از ایجاد کمیته فرهنگی میان دو کشور ایران و افغانستان برای توسعه مناسبات فرهنگی خبر داد.

رئیس اداره اطلاعات و فرهنگ هرات از ایجاد کمیته فرهنگی میان دو کشور ایران و افغانستان برای توسعه مناسبات فرهنگی خبر داد.

به گزارش آی فیلم 2 ، «آریا رئوفیان» رئیس اداره اطلاعات و فرهنگ هرات از ایجاد کمیته فرهنگی میان دو کشور ایران و افغانستان برای توسعه مناسبات فرهنگی خبر داد.

«آریا رئوفیان» رئیس اداره اطلاعات و فرهنگ هرات با اشاره به نیاز ایجاد برنامه‌های فرهنگی در تمام عرصه‌ها و گسترش روابط با کشورهای همسایه و منطقه گفت : پس از رفت و آمد و رایزنی مقامات هرات و خراسان کمیته فرهنگی میان دو کشور برای توسعه مناسبات فرهنگی ایجاد شد.

«رئوفیان» در ادامه افزود : در چهارچوب/چوکات تفاهم نامه فرهنگی در بخش های گردشگری، تجلیل از مقام‌های هنری و فرهنگی، مشترکات فرهنگی، چاپ کتاب های با ارزش تاریخی توافق شده و کار صورت خواهد گرفت.

وی خاطر نشان کرد: برای شروع این کار چندی پیش اولین نمایشگاه مشترک ناشران ایرانی و افغانستانی نیز در هرات برگزار شد که مورد توجه علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی در هرات قرار گرفت و از این پس این گونه نمایشگاه‌ها به گونه مشترک برگزار خواهد شد.

این فعال فرهنگی تصریح کرد: به زودی نمایشگاهی در امارات متحده عربی برگزار می‌شود که در  آن گروهی از هنرمندان هراتی هنرنمایی خواهند کرد.

رئوفیان با اشاره به برگزاری اولین سمپوزیم بین المللی علی شیرنوایی پس از ماه مبارک رمضان ، به فارس گفت : هدف از این سمپوزیم نیز معرفی هنر غنی و تاریخی افغانستان بخصوص هرات است.

از سوی دیگر نیز «عبدالقادر رحیمی» کارشناس امور فرهنگی در هرات گفت: حکومت و وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان باید بیش از این نیز فعالیت های خود را برای شناساندن هنر و غنی بودن فرهنگ افغانستان گام بردارند و با ایجاد روابط فرهنگی به صورت گسترده دست به ایجاد نمایشگاه های بزرگ فرهنگی بزنند و اثار و چهره های معروف تاریخی هرات را نیز به نمایش بگذارند.

ولایت هرات با داشتن فرهنگ و آثار تاریخی بیش از 800 بنای تاریخی نیز توانسته تا زبانزد عام و خاص شود و لقب پایتخت فرهنگی افغانستان را از آن خود کند.

م ح/ ب م

نظر شما
ارسال نظر