نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2820
-
الف
+

کرکتر مرکزی «قصه های مجید»: شهرت در نوجوانی دردسرساز است

«مهدی باقربيگی» از دردسرهای شهرت برای یک بازیگر نوجوان می گوید.

شايد نام «مهدی باقربيگی» برای بسیاری از بچه های امروز آشنا نباشد، اما خاطره شيرين «قصه های مجيد» هنوز هم در ذهن ما بچه های ديروز زنده است.

به گزارش آی فیلم2،«باقربیگی» با ایفای کرکتر در سریال «قصه های مجید» به بازیگری روی آورد و در فلم های سینمایی «صبح روز بعد»، «شرم و نان» و «شعر» ایفای نقش نموده‌است.

مجيد همان پسر شيطان و ساده ای بود كه در كنار مادرکلان مهربانش، بی بی زندگی می كرد. زندگی ای كه سخت بود باور كنید فلم است. 

قصه های مجيد بدون شک از زيباترين و كامل ترين فلم ها و سريال های ايرانی است كه مخاطبان حتی برای ديدن باز نشر آن هم پای تلويزيون ميخكوب می شوند.

«مهدی باقربيگی» در مصاحبه ای با اخبار جام جم از انتخابش در سریال «قصه های مجید» گفت: من در گروه تیاتر مکتب فعاليت می كردم. آقای «پوراحمد» برای کرکتر مجيد در مکاتب دنبال بازيگر می گشت و از بچه ها تست می گرفتند.

وی ادامه داد: من آن زمان شاگرد صنف 7 بودم و مکتبم مان درست پشت خانه بی بی خدابيامرز بود. آقای پوراحمد آن طور كه خودش می گفت به عنوان آخرين جای به مکتب ما آمد و من و چند نفر ديگری را كه تیاتر كار مي كرديم ديد و خدا خواست كه من قبول شدم.

 وی همچنان از شهرتی که در آن دوران نوجوانی کسب کرده بود گفت: در نوجوانی شهرت اتفاقا خيلی دردسرساز است. در بيرون رفتن، مکتب رفتن، تفريح كردن و هر چه كه شما فكرش را بكنيد شهرت دردسرساز است. آن زمان ها وقتی بيرون می رفتم کمره عكاسی و موبايل نبود، اما مردم جمع می شدند و امضا می گرفتند و سوال می پرسيدند.

وی افزود: من سنم كم بود، اما بايد می ايستادم و با روی باز و باحوصله جواب مردم را می دادم. خب من سنی نداشتم و اين مسائل برايم آزاردهنده بود. در بزرگسالی وقتی آدم به شهرت می رسد می تواند از شهرتش استفاده بهينه ببرد، اما در نوجوانی نمی توان از شهرت، بهره برداری مفيد كرد.

بازیگر کرکتر مجید ادامه داد: اگر به آن دوران بر می گشتم که البته تا حال كسی به گذشته برنگشته، اما اگر می شد به گذشته برگشت با تجربيات و اطلاعاتی كه دارم بسیار آگاهانه تر در مسير بازيگری گام برمی داشتم. البته الان از اين نظر كه جزئی از خاطرات و كودكی های دهه شصتی ها هستم حس خوبی دارم.   

باقربیگی خاطراتی از آن روزها گفت: زمستان سال 69 فلمبرداری قصه های مجيد را شروع كرديم و اولين روز آن در مکتبی بود نزديک بازار نقش جهان به نام شهيد حلبيان.

وی ادامه داد: اين مکتب بازمانده از دوران قاجار است كه به كمک تعدادی از دوستان در آثار ميراث فرهنگی ثبت اش كرديم. پررنگ ترين خاطره ای كه از فلمبرداری در مکتب دارم به آن روز زمستانی برمی گردد.

وی در مورد مشغولیت های این روزهایش عنوان کرد: حدود 20 سال است كارمند شاروالی اصفهان هستم و البته در دوره ای عضو شورای شهر اصفهان بودم.

 همچنان از بازگشتش به دنیای بازیگری گفت: اگر كار خوبی به من پيشنهاد شود حتما بازی خواهم کرد.  حدود 20 سال از «قصه های مجيد» می گذرد و تجربه هايم بالاتر رفته. بنابراين قطعا می توانم بازی بهتری ارائه دهم، اما متاسفانه اكثر كارهای هنری و... در تهران انجام می شود و شما يا بايد در تهران باشيد يا عضو باند و گروهی كه من عضو هيچ كدام نيستم.

«مهدی باقربیگی»هنرپیشه محبوب ایرانی با ایفای نقش در سریال «قصه های مجید» توجه مخاطبان کانال تلویزیونی آی فیلم 2 را به خود جلب کرده است.

«مهدی باقربیگی» یکی از بازیگران سینما و تلویزیون ایران ، ماه جدی(دی) سال 1356 در اصفهان به دنیا آمد. 

ف ا/ ب م

نظر شما
ارسال نظر