نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
4082
-
الف
+

65 سال از فرمانروایی گودزیلا در سینماهای جهان گذشت

کرکتر «گودزیلا» نزدیک به 65 سال است که بر روی پرده سینمای جهان فرمانروایی می کند.

«گودزیلا » نام هیولایی خیالی است که برای اولین بار در سری فلم های جاپانی به همین نام دیده شد. این جانور معمولاً در فلمهایش علیه سایر موجودات خیالی جنگ می‌کند. معروفترین این جانواران «گیدورا» نام دارد.

به گزارش آی فیلم2، اولین گودزیلا دقیقاً ۶۵ سال پیش در جاپان تولید شد، فلمی سیاه و سفید در سبک علمی تخیلی و کایجو که به مدت ۹۶ دقیقه به کارگردانی «ایشیرو هوندا» در سال ۱۹۵۴ روی پرده سینمای این کشور رفت.

این فلم نخستین فلم از سری فلمهای گودزیلا بود که در آن بازیگرانی مانند آکیرا تاکارادا، آکیهیکو هیراتا و تاکاشی شیمورا بازی کرده‌ بودند.

طی این سال‌ها تعداد زیادی از نسخه‌های متفاوت آسیایی و امریکایی گودزیلا ساخته شده و حال بعد از ۶۵ سال نوبت به جدیدترین گودزیلا یعنی سلطان هیولا‌ها رسیده است.

آخرین فلم از این سری به نام «سلطان هیولاها» فلمی به کارگردانی مایکل دووگرتی است که از سوی لجندری پیکچرز در ۳۱ ماه می ۲۰۱۹ نشر خواهد شد.

میزان نوشت: دووگرتی به همراه زک شیلدز و مکس بورنستاین فلمنامه این فلم را نوشته اند که دنباله‌ای بر فلم گودزیلا (۲۰۱۴) بوده و سی و پنجمین فلم از فرنچایز گودزیلا محسوب می‌شود.

داستان «سلطان هیولاها» در خصوص تلاش‌های قهرمانانهٔ سازمان نهان‌جاندارشناسی «مونارک» است که اعضایش با جنگ میان هیولا‌های غول‌پیکر (کایجوها) مواجه می‌شوند...

ع ا/ ب م

نظر شما
ارسال نظر