نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2635
-
الف
+

تجلیل از ششمین سالگرد انتخاب غزنی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام

نمایشگاه کتاب و صنایع دستی زنان افغانستانی در ولایت غزنی برگزار شد.

همزمان با ششمین سالگرد انتخاب غزنی به حیث پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2013 ، نمایشگاه کتاب و صنایع دستی زنان افغانستانی در این ولایت برگزار شد.

به گزارش آی فیلم 2 ،از ششمین سالگرد انتخاب غزنی به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن جهان اسلام و جشن گل آلو روز پنج شنبه 29 حمل(فروردین) در مقر ریاست اطلاعات و فرهنگ غزنی تجلیل و گرامی داشت به عمل آمد.

این مراسم با اشتراک صدها تن به شمول مقامات محلی، اعضای شورای ولایتی، بزرگان قومی، فرهنگیان، اعضای جامعه مدنی، بانوان و باشنده‌گان غزنی همراه با افتتاح نمایشگاه موزیم ملی غزنی، جشن گل آلو و نمایشگاه های مختلف برگزار شد.

در ابتدا «الحاج وحیدالله کلیمزی» والی غزنی موزیم ملی ، نمایشگاه صنایع دستی و کتاب را افتتاح نموده و از کارکرد مسئولین و کارمندان ریاست اطلاعات و فرهنگ ستایس و قدردانی نمود.

والی غزنی داشته های فرهنگی و آثار تاریخی یک ملت را بزرگترین سرمایه‌ای معنوی آن ملت خوانده و روی تقویت چنین برنامه ها تاکید ورزید.

همچنان «بشیر محمدی» رییس اطلاعات و فرهنگ غزنی، پیام وزیر اطلاعات و فرهنگ کشور افغانستان را در این مراسم به خوانش گرفته و تاکید نمود که برای رشد فرهنگ اصیل غزنی از هیچ نوع سعی و تلاش دریغ نخواهد ورزید.

فرهنگیان و شاعران دیار سنائی اشعار شان را در وصف گل آلو و غزنه به خوانش گرفته و جوانان و نوجوانان در ختم محفل به موسیقی محلی و اتن ملی افغانستان پرداختند.

شهر غزنی در سال 2007 ميلادی از سوی سازمان آموزشى، علمى و فرهنگى اسلامى (isesco) در طرابلس پايتخت كشور ليبی به حیث پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2013 میلادی معرفی شد كه و همه ساله از این روز در آن ولایت تجلیل می شود.

م ح / ح ح

نظر شما
ارسال نظر