نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3979
-
الف
+

افتتاح سی و هفتمین جشنواره جهانی فلم فجر / تمامی عواید جشنواره به سیل زدگان تقدیم می شود

مراسم افتتاحیه سی و هفتمین دوره جشنواره جهانی فلم فجر در تهران برگزار شد.

سی و هفتمین جشنواره جهانی فلم فجر با نمایش فلم سینمایی «دیده‌بان» ساخته ابراهیم حاتمی کیا در سینما فلسطین تهران آغاز شد.

به گزارش آی فیلم 2 ، مراسم افتتاحیه سی و هفتمین دوره جشنواره جهانی فلم فجر،  شام امروز (چهارشنبه ۲۸ حمل/فروردین) با حضور جمعی از فعالان سینما به شمول رضا میرکریمی دبیر جشنواره، ابراهیم حاتمی کیا، رضا کیانیان، شادمهر راستین، محسن شاه ابراهیمی، لاله اسکندری در تهران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم رضا کیانیان ، بازیگر سرشناس سینمای ایران، کیک مخصوص سی و هفتمین دوره جشنواره جهانی فلم فجر را برید و گفت: « تمامی عواید فروش تیکت و محصولات فرهنگی این دوره جشنواره به سیل زدگان اخیر در ایران اختصاص می‌یابد.»

سپس تیزر سی‌وهفتمین جشنواره جهانی فلم فجر با محوریت فلم «دونده» ساخته امیر نادری نشر شد. بعد از آن کلیپی از فلم مرمت‌شده «دیده بان» ابراهیم حاتمی‌کیا با نمایش بخش‌هایی از نسخه قدیمی و صحبت‌های حاتمی‌کیا، اصغر پورهاجریان (هنرپیشه و مدیر جلوه‌های ویژه) «دیده‌بان»، احمد طالبی‌نژاد و مهرزاد دانش (منتقد)، سید محمد بهشتی (مدیرعامل وقت بنیاد سینمایی فارابی)، سعید قطبی‌زاده و آرش خوشخو (منتقد) درباره این فلم نشر شد.

ابراهیم حاتمی‌کیا در این کلیپ درباره فلم «دیده‌بان» گفت: «من از جنگ به سینما آمدم. در آن فضا بودم و در آن فضا ذوب شده بودم و همان موقع متوجه شده بودم که باید دوربین را هم به دست بگیرم. «دیده‌بان» حاصل همه تجربه من از جنگ بود.»

به نقل از پانا ، رضا کیانیان با حضور روی صحنه در سخنانی درباره ویژگی‌های جشنواره امسال گفت: «جشنواره جهانی فلم فجر، جشنواره کم‌خرجی است؛ نه می‌خواهیم پرخرج‌ترش کنیم نه می‌توانیم ولی در این چهارسال اتفاقات ویژه‌ای در این جشنواره افتاده است. در این دوره ۱۶۰ فلم نشان می‌دهیم که از شما دعوت می‌کنم همه این فلم‌ها را ببیند، هرچند مطمئن هستم در طول هشت روز نمی‌توانید همه آن‌ها را ببینید. ولی حتما ببینید چون در جای دیگری این فلم‌ها را نمی‌توانید ببینید. بسیاری از آن‌ها برای اولین بار است که در ایران نمایش داده می‌شوند.»

کیانیان با اشاره به بخش فلم‌های کلاسیک ترمیم شده بیان کرد: «در همه جای دنیا فلم‌هایی را که در حال نابود شدن است با کمک دیجیتل مرمت می‌کنند و ما هم در ایران فلم‌ها را مرمت می‌کنیم. در سال‌های اخیر فلم‌های مهمی از تاریخ سینمای ایران در این بخش مرمت شده و به نمایش درآمده است.»

جشنواره جهانی فلم فجر از امشب 28 حمل(فروردین) تا ششم ثور (اردیبهشت) در تهران ادامه دارد.

ح ح 

نظر شما
ارسال نظر