نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1811
-
الف
+

استقبال قاری افغانستانی از برگزاری مسابقات قرآن

«فضل احمد امید» : این مسابقات یک پیام واحد دارد و آن اینکه همه بر اساس یک کتاب واحد (قرآن) متحد هستیم.

«فضل احمد امید» قاری اهل افغانستان از دو مرحله ای شدن مسابقات بین‌المللی قرآن ایران اقبال کرده و درباره پیام این مسابقات سخن گفت.

به گزارش آی فیلم 2 ، سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ایران از تاریخ ۲۱ تا ۲۶ حمل(فروردین) ۱۳۹۸ خورشیدی در مصلای امام خمینی (ره) در حال برگزاری است. 

«فضل احمد امید» قاری اهل افغانستان که در مسابقات بین‌المللی قرآن ایران اشتراک کرده از دو مرحله ای شدن این مسابقات اقبال کرده و آن را موجب بهتر شدن روند برگزاری رقابت‌ها دانست.«

«فضل احمد امید» از افغانستان که در رشته قرائت این مسابقات اشتراک کرده­، در گفت‌وگو با ایکنا گفت: تقریبا حدود ۲۰ سال است که به یادگیری قرآن پرداخته و به دو شیوه سنتی و مدرن به فراگیری قرآن نزد اساتید و بزرگواران مختلفی پرداخته‌ام.

وی درباره این که کدام یک از مشاهیر قرائت الگوی وی هستند، گفت: استاد «متولی عبدالعال» از کشور مصر الگوی من می باشد.

«فضل احمد» درباره مسابقات بین المللی قرآن ایران گفت: برای اولین بار است که در رقابت‌های بین‌المللی قرآن شرکت کرده‌­ام اما در سطح داخلی در افغانستان هفت بار در مسابقات قرآن مقام اول تا چهارم و در مسابقات کابل مقام اول را به دست آوردم.

وی درباره دو مرحله‌ای شدن این دوره از مسابقات و ارسال فایل تلاوت متسابق در مرحله اول گفت: این کار باعث آسان‌تر شدن و برگزاری بهتر رقابت‌ها می‌شود.

«فضل احمد امید» درباره پیام این مسابقات گفت: این مسابقات یک پیام واحد دارد و آن اینکه همه بر اساس یک کتاب واحد (قرآن) متحد هستیم. این مسابقات زمینه‌ای برای وحدت بیشتر مسلمانان است؛ بنابراین اگر موارد دیگری از این مسابقات نیز برگزار شود، به نفع مسلمانان است.

وی در پایان درباره برگزاری مسابقات ویژه نابینایان در ایران گفت: به نظر من شرکت نابینایان در این مسابقه بسیار خوب بود که باید در این مسابقات برنامه­‌ریزی درستی صورت بگیرد تا حق کسی ضایع نشود و تبعیضی صورت نگیرد.

م ح/ ب م

نظر شما
ارسال نظر
پربحث ترین