نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3034
-
الف
+

آوازخوان سرشناس هندی برای «انتقام جویان 4» آهنگ می سازد

«الله رکها رحمان» برای فلم سینمایی «انتقام جویان4» آهنگ می سازد.

«الله رکها رحمان» تهیه‌کننده موسیقی، آهنگساز فلم، موسیقیدان، و آوازخوان سرشناس هندی برای فلم سینمایی «انتقام جویان4» آهنگ می سازد.

به گزارش آی فیلم 2 ، «الله رکها رحمان» تهیه‌کننده موسیقی، آهنگساز فلم، موسیقیدان، و آوازخوان سرشناس هندی قرار است آهنگی به زبان هندی ،تلگو و تامل برای فلم سینمایی «انتقام جویان4» بسازد.

چندی پیش کمپنی فلمسازی «مـارول» تصمیم گرفت با نمایش قسمت چهارم فلم سینمایی «انتقام جویان» در هند ، آهنگی به زبان هندی ،تلگو و تامل برای فلم شان بسازند و سازنده این آهنگ کسی نیست جز «الله رکها رحمان» که در تاریخ 1 اوریل به نمایش درمی آید.

«الله رکها رحمان» در سال 1966 میلادی در هند به دنیا آمد و  والدینش که هندو بودند، نام او را در تذکره «دیلیپ کومار» نهادند.

وی در سنین جوانی از آئین هندوئیسم به دین اسلام گروید و نام خود را به «الله رکها رحمان» به معنی خدا رحمان را برکت دهد ، تغییر داد.

«ای آر رحمان» در سال ۲۰۰۹ میلادی برای ساخت موسیقی و ترانه فلم «میلیونر زاغه‌نشین» ساخته «دنی بویل» موفق به کسب 2 جایزه اسکار شد. 

«رحمان» در سال ۲۰۱۰ میلادی نیز برای فلم «۱۲۷ ساعت» نامزد جایزه اسکار بهترین موسیقی متن بود.

این آهنگساز هندی ساخت موسیقی 2 فلم «محمد رسول الله» و «آن سوی ابرها» از ساخته‌های «مجید مجیدی» کارگردان ایرانی را بر عهده داشته است.

م ح/ ب م

نظر شما
ارسال نظر