نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
8103
-
الف
+

خاطره «آمیتاب باچان» بازیگر سینمای بالیوود از سفر به کابل

«آمیتاب باچان» بازیگر پرآوازه بالیوود درباره سفر خود به کابل در زمان داکتر «نجیب الله» صحبت کرد.

هنرپیشه های هندی از دیرباز علاوه بر اینکه بین مردم افغانستان محبوبیت داشتند از جایگاه ویژه یی بین دولتمردان این کشور هم برخوردار بودند.

به گزارش آی فیلم2، بدون شک یکی از هنرپیشه های هند که محبوبیت زیادی بین مردم افغانستان دارد ، «آمیتاب باچان» است؛ ستاره ای که مردم این کشور نقش آفرینی اش در فلم های «شعله»، «سرکار»، «خدا گواه»، «سوگند»، «نمک حلال» ، «باغبان» و ... را هیچ وقت از یاد نمی برند.

«خداگواه» یکی از ماندگارترین فلم هایی است که باچان در آن نقش آفرینی کرده است و یکی از پرفروش ترین آثار سینمایی سال 1371 خورشیدی بود.

نکته جالب این فلم، این است که صحنه هایی از آن در «مزارشریف» و «کابل» فلمبرداری شده است.

در سال ۱۳۶۹ خورشیدی، باچان همراه یک تیم هنرمندان هندی به هدف فلمبرداری فلم خداگواه به کابل آمد.

به گزارش آی فیلم2، داکتر «نجیب‌الله» رییس‌جمهور وقت افغانستان که یکی از طرفداران سرسخت باچان بود ، بصورت فوق العاده از وی استقبال کرد.

او مهمانخانه شخصی خود را در وزیر اکبرخان کابل در اختیار باچان و همراهانش گذاشت. داکتر نجیب و اعضای خانواده‌اش، چندین بار با باچان دیدار کرد و تسهیلات فراوانی را نیز به هدف فلمبرداری «خداگواه» برای آنان فراهم کرد.

بنابه به برخی گزارش ها داکتر نجیب الله هنگام فلمبرداری فلم «خداگواه» نیمی از نیروی هوایی این کشور را مسئول حفظ امنیت تیم هنرمندان هندی کرده که این نشان از علاقه وی به ابر ستاره بالیوودی است.

باچان سال‌ها بعد از سفر به کابل و شهر مزارشریف، در مصاحبه‌ای درپیوند به این فلم گفت: هنگامی که در حال مشورت درباره فلمنامه «خداگواه» بودیم من این پیشنهاد را دادم که بخش هایی از آن را در افغانستان فلم برداری کنیم. ما به افغانستان رفتیم تا صحنه هایی مربوط به ورزش سنتی بزکشی را در این کشور ثبت کنیم.

او در این مصاحبه همچنان گفت: هنگام فلمبرداری ، داکتر نجیب الله امنیت فوق العاده ای را برای من و تیمم فراهم کرد به طوری که نیروهای هوایی در آسمان و تانک های ارتش این کشور دور تا دور محل فلمبرداری را احاطه کرده بودند ، گویی در میدان جنگ قرار داشتیم.

ب م

نظر شما
ارسال نظر