نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
4464
-
الف
+

فرار «هری پاتر» از محبسی در آفریقای جنوبی

«دنیل رادکلیف» در «فرار از پرتوریا» به کمک دوستش از محبسی در آفریقای جنوبی فرار می کنند.

«دنیل رادکلیف» در اقتباس سینمایی از یک ماجرای واقعی درباره فرار دو زندانی از یک محبس فوق‌امنیتی در آفریقای جنوبی دوران آپارتاید ایفای نقش می‌کند.

به گزارش آی فیلم2، بازیگر ۲۹ ساله انگلیسی که بیش از همه با بازی در فلم سینمایی «هری پاتر» شناخته شده است، کرکتر مرکزی فلم «فرار از پرتوریا» به نویسندگی و کارگردانی «فرانسیس عنان» است.

ای نفلم داستان جوانی بیست و چند ساله به نام تیم جنکین است که سال ۱۹۷۸ همراه دوست خود استفن لی متهم به برنامه‌ریزی برای انجام اقدام‌های تروریستی علیه رژیم نژادپرست آفریقای جنوبی می‌شود.

جنکین و دوستش که در محبس فوق‌امنیتی پرتوریا در آفریقای جنوبی گرفتار شده‌اند، تصمیم می‌گیرند پیامی آشکار به رژیم آپارتایدی بفرستند و از محبس فرار کنند.

بین دنیای درون محبس و دنیای خارج ۱۰ دروازه آهنی وجود دارد و تیم و استفن باید با درست کردن ۱۰ کلید چوبی برای این دروازه ها راه خود را به سوی آزادی بگشایند.

فلمنامه بر اساس خود زندگینامه جنکین نوشته شده و شرح کامل آن در کتاب «درون و بیرون: فرار از زندان پرتوریا» آمده است.

دیوید بارون که در مقام پرودیوسری «هری پاتر» با رادکلیف همکاری کرده، پس از سال‌ها یک بار دیگر این تجربه را در پروژه «فرار از پرتوریا» تکرار می‌کند.

همشهری آنلاین نوشت: پیش‌تولید فلم به مراحل نهایی رسیده است و عنان ۳۵ ساله در نخستین تجربه فلمسازی خود روی چوکی کارگردانی آن می‌نشیند.

این سینماگر انگلیسی پیش‌تر فلم کوتاه و تلویزیونی ساخته و «فرار از پرتوریا» اولین فلم بلند داستانی اوست.

ف ا/ ب م

نظر شما
ارسال نظر