نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
24613
-
الف
+

چرا بازیگر کرکتر«زلیخا» بعد از «یوسف پیامبر» از دنیای بازیگری خداحافظی کرد؟

«کتایون ریاحی» از تجربه بازی در کرکتر «زلیخا» و خاطراتش در این سریال سخن گفت.

«کتایون ریاحی» بازیگر کرکتر «زلیخا» در سریال «یوسف پیامبر» از تجربه بازی در این سریال و خاطراتش سخن گفت.

به گزارش آی فیلم 2 ، «کتایون ریاحی» بازیگر سریال «یوسف پیامبر» طی یک مصاحبه از تجربه بازی در کرکتر «زلیخا» و خاطراتش همراه با زنده یاد «فرج الله سلحشور» کارگردان این سریال سخن گفت.

«ریاحی» درپیوند با نقش آفرینی خود در سریال «یوسف پیامبر» گفت: هنگام فلمبرداری این سریال فضای امنی داشتم و همه رفتارها با من و بقیه گروه خوب و شایسته بود به گونه ای که همه تلاش می کردند فضای مناسبی فراهم شود.

«کتایون ریاحی» با اشاره به بازخوردهای سریال «یوسف پیامبر» گفت: مردم خیلی این سریال را دوست داشتند و از آن استقبال زیادی کردند.

وی در ادامه در مورد کرکتری که در این سریال داشت، گفت : کرکتر «زلیخا» برای من نقش خاصی بود که در ایفای آن حس و حال خاصی پیدا کرده بودم و بعد از این کار به دلایل متعددی که داشتم و بخشی هم شاید به همین کرکتر مربوط می شد ، ترجیح دادم از دنیای بازیگری خداحافظی کنم.

این بازیگر ایرانی ادامه داد: بعد از بازی در کرکتر «زلیخا»  انتخاب نقش ها برای من سخت شده بود.

«حسین زندباف» تدوین‌گر سریال «یوسف پیامبر(ع)»در پیوند با همین موضوع در یک گفت و گو بیان کرد : به خاطرم هست بانو ریاحی در آخرین جلسه‌ای که عوامل «یوسف پیامبر» با «عزت‌الله ضرغامی» (رئیس وقت سازمان صدا و سیمای ایران) داشتند، گفتند که بعد از بازی به عنوان کرکتر «زلیخا» از بازیگری خداحافظی می‌کنند در حقیقت آن قدر این نقش برایش جذابیت داشت که نمی‌خواست خاطره دیگری اضافه‌تر از «یوسف» داشته باشد.

 بازیگر سریال های «شب دهم» و «پدر سالار» با اشاره به خاطراتی که از همکاری خود با آقای «سلحشور» داشته است، یادآور شد: یکی از نکات جالبی که در خاطرم هست این است که او در پایان ماه مبارک رمضان برای کسانی که این ماه را روزه گرفته بودند تحفه هایی خریداری می کرد  و به این شیوه آن ها را تشویق می کرد. او هیچ گاه کسی را برای نماز و یا روزه مجبور نکرد اما به شیوه خودش افراد را تشویق می کرد.

« کتایون ریاحی» متولد دهم جدی سال ۱۳۴۰ در شهر تهران است. تحصیلاتش را در رشته های ادبیات و انسان شناسی به پایان رسانیده است. 

شغل پدرش مدرس زبان و ادبیات انگلیسی و شغل مادرش طراحی لباس بوده است.  بانو ریاحی از 16 ساله گی کار می‌ کرد و هم زمان درس می‌ خواند. او از طریق فلم نامه نویسی برای کودکان وارد عالم بازیگری شد.

ریاحی با بازی در سریال «سايه همسايه» در سال 64 وارد دنیای بازیگری در تلویزیون ایران شد، او با بازی در سریال « پدر سالار» در سال 1374 معروف شده و با سریال پس از باران در سال 1379 شناخته تر شد.

اوج هنرمندی کتایون ریاحی در آخرین تجربه بازیگری اش در سریال یوسف پیامبر سال 88 بود در نقش زلیخا بود وی را به محبوبیت رسانید.

کتایون ریاحی همواره به انجام فعالیت های انسان دوستانه در جهت تعالی اهداف بشری توجه ویژه ای داشته است.

ریاحی در سال 2002 جایزه بهترین بازیگر از جشنواره بین‌المللی فلم قاهره را برای فلم «شام آخر» کسب کرد.

م ح/ ب م

نظر شما
ارسال نظر