نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
7250
-
الف
+

کرکتر مرکزی سریال پولیسی «کلانتر» چگونه انتخاب شد؟

«محسن شاه‌محمدی» درپیوند با چگونگی انتخاب بازیگران سریال «کلانتر» صحبت کرد.

«محسن شاه محمدی» کارگردان و فلمنامه نویس ایرانی که فصل اول سریال «کلانتر» به کارگردانی وی از کانال تلویزیونی آی فیلم 2 به نشر رسید، درباره نحوه انتخاب کرکتر مرکزی این سریال سخن گفت.

به گزارش آی فیلم 2 ، «محسن شاه محمدی» کارگردان سریال «کلانتر» با اشاره به اینکه در هر فصل این سریال به چند داستان پرداخته شده، گفت: به 3 دلیل این سریال را ساختم؛ اول این که دوست داشتم بتوانم به معضلات و مشکلات بیشتری پرداخته شود ، دوم این که می خواستم از اضافه گویی فاصله بگیرم و داستانی که می شود در 3 یا 4 قسمت جمع بندی کرد را بیشتر از آن طولانی نکنم و سوم به این دلیل که دوست داشتم تماشاگر با داستان های بیشتر روبه رو شود تا تاثیرگزاری بیشتری داشته باشد.

این کارگردان پرآوازه ایرانی در ادامه گفت: در سریال «کلانتر» از بازیگران مطرح و شناخته شده استفاده کردم اما برای کرکتر مرکزی که قرار بود به عنوان مامور پولیس ایفای نقش کند ، دلم می خواست شخصیتی را پیدا کنم که در سریال ها و کرکتر های مختلف ایفای نقش نکرده باشد.

«محسن شاه محمدی» در پیوند با همین موضوع بیان کرد : یک روز یکی از دوستانم آقای «ایرج نوذری» را به من معرفی کرد ، لحظه ای که در را باز کردم و آقای «نوذری» وارد دفتر ما شد ، احساس کردم که او همانی است که قرار است کرکتر پولیس را در کلانتر بازی کند.

کارگردان سریال «کلانتر» در پایان این گفت و گوی صمیمانه گفت : امیدوارم اگر روزی قرار شود که ادامه سریال «کلانتر» ساخته شود ، من و آقای نوذری با چوب دست مقابل دوربین ظاهر نشویم.

«محسن شاه‌محمدی» فعالیت سینمایی‌اش را از سال ۱۳۵۵ خورشیدی با ساخت چند فلم  ۸ میلیمتری آغاز کرد.

شاه‌محمدی، کارگردانی فلم «بچه‌های دریا» (۱۳۷۹) و فلم «ستاره‌ی خاموش» (۱۳۸۰) را به عهده داشته است.

او همچنان سریال های «گزارش نقطه‌ی صفر» (۱۳۷۱)، «شلیک نهایی» (۱۳۷۳)، «تصمیم نهایی» (۱۳۸۰)، «کلانتر» (۱۳۸۲)، «کلانتر ۲» (۱۳۸۴)، «گارد ساحلی» (۱۳۸۴) و «کلانتر ۳» (۱۳۸۸) را در ژانر پولیسی کارگردانی کرده است.

از دیگر آثار وی می‌توان به کارگردانی سریال هایی نظیر «هشدارهای پلیس» (۱۳۶۷)، «آینه‌ی عبرت» (۱۳۷۰-۱۳۶۷)، «برگ‌ریزان» (۱۳۷۰)، «شبحی در تاریکی» (۱۳۷۴)، «یک مرد آبی» (۱۳۷۶)، «فکر پلید» (۱۳۷۷)، «برادر خواب» (۱۳۷۷) و «یکی مثل من» (۱۳۸۲) اشاره کرد.

علاقه مندان به سریال پولیسی «کلانتر» می توانند از 23 دلو(بهمن) هر روز ساعت 5 بعد از چاشت به وقت تهران ،  6 عصر به وقت کابل،6:30 به وقت تاجیکستان تماشاگر فصل دوم این سریال باشند.

م ح/ ب م

نظر شما
ارسال نظر
هادی

با سلام. کاش می شد واقعا سریال کلانتر با بازی خوب عمو ایرج ادامه پیدا می کرد. این یک سریال عالیه و من مشابه این کار رو در ایران خیلی کم دیدم و بسیار هم اموزنده بود.

کاربر مهمان

یادش بخیر