نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2946
-
الف
+

درخشش و افتخار آفرینی شاعر افغانستانی در جشنواره شعر فجر ایران

«سید رضا محمدی» برگزیده بخش شعر بزرگسال سیزدهمین جشنواره شعر فجر شناخته شد.

«سید رضا محمدی» شاعر افغانستانی که در لست هفت نامزد نهایی سیزدهمین جشنواره شعر فجر ایران قرار گرفته بود ، به عنوان شاعر برگزیده بخش شعر بزرگسال معرفی شد.

به گزارش آی فیلم2، «سید رضا محمدی» شاعر افغانستانی برگزیده بخش شعر بزرگسال سیزدهمین جشنواره شعر فجر شناخته شد.

آئین اختتامیه «سیزدهمین جشنواره شعر فجر» شنبه 13 دلو با حضور مقامات و اهالی فرهنگ و ادبیات در تالار قلم کتابخانه ملی ایران برگزار شد.

در بخش شعر بزرگسال کتاب «روح اندوهگین یک شاعر» اثر سید رضا محمدی و کتاب «دومینو» سروده «ابوذر پاکروان» به صورت مشترک برگزیده و 60 میلیون تومان مشترکاً به همراه لوح تقدیر و تندیس دریافت کردند.

در این جشنواره همچنین کتاب «مخالف خوانی» جواد زهتاب شایسته تقدیر شناخته شد.

«محمد کاظم کاظمی» عضو کمیته علمی سیزدهمین جشنواره شعر فجر در گفت‌وگو با فارس، ضمن اعلام این خبر در باره انتخاب سید رضا محمدی به عنوان شاعر برگزیده گفت: با آن‌که امسال جشنواره شعر فجر بخش بین‌الملل نداشت ولی چون کتاب «روح اندوگین یک شاعر» اثر سید رضا محمدی شاعر افغانستانی توسط یک ناشر ایرانی در تهران منتشر شده است و ملاک داوری کتاب‌های منتشر شده در ایران است، داوران کتاب این شاعر را به همراه کتاب «دومینو» سروده ابوذر پاکروان به صورت مشترک برگزیده سیزدهمین جشنواره شعر فجر اعلام کردند.

کاظمی تصریح کرد: از میان سه هزار کتاب شعر در بخش بزرگسالان هفت نفر به مرحله نهایی جشنواره راه یافته‌اند که در نهایت سید رضا محمدی و ابوذر پاکروان برگزیده شدند.

این شاعر افغانستانی خاطر نشان کرد: حضور محمدی در این جشنواره نشان از قوت شعر وی دارد که از میان این همه آثار توانسته است به مرحله نهایی راه پیدا کند و این موفقیت بزرگی برای این شاعر و شعر معاصر افغانستان محسوب می‌شود.

ف ا / ح ح

نظر شما
ارسال نظر